Ännu en talang från familjen Bryant blir huvudperson på scengolvet

Hon är storasyster till folkkära Miriam Bryant som slog igenom med blixtar och dunder i TV4 succén ”Så mycket bättre”. Nu tar Elisa Bryant steget ut i sin första huvudroll som Marion i ”Robin Hood The Musical”.De flesta i Sverige känner till Miriam Bryant som med sin speciella röst har skapat en trogen plats i många hjärtan. Nu ställer sig alltså storasyster Elisa Bryant på scenen i höstens stora familjemusikal Robin Hood.

elisa-bryant-Det blir både en utmaning men samtidigt väldigt roligt att som skådespelerska och musikalartist göra min första huvudroll. Jag är övertygad om att jag kommer att växa och utvecklas otroligt mycket med den här rollen, säger Elisa.

Redan som elvaåring gjorde Elisa sin debut inom musikteater. Då med rollen som Tina i föreställningen ”Lets make an Opera/Den Lilla Sotarpojken” som turnerade runt i Västra Götaland.

Sedan dess har hon har synts i många olika sammanhang inom show- och underhållningsbranschen. Publiken fick möta henne som understudy för Frida i showen ”The Music Of ABBA” på turné i Sverige, Danmark och USA. Hon har medverkat i ”Barock n’ Roll” och ”Christmas Extravaganza” - Norrlands största krogshow på Western Farm. Elisa har även under flera år jobbat som showartist och lead-sångerska i ett antal shower på olika kryssningsfartyg i Skandinavien och på Östersjön.

Solidaritet, kärlek och mod

Dröse & Norbergs musikal vänder sig till alla mellan 3-100 år. Men hur kan man tillfredsställa en sådan stor grupp? Elisa själv tycker att Robin Hood står för solidaritet, kärlek och mod, vilket borde gillas av de flesta.

-Vi säger alltid att vi vänder oss till alla människor med barnasinnet kvar. Det kan man ha vare sig man är 3 eller 100 år. Jag skriver alltid en egen version av de musikaler vi sätter upp. Det blir en ny form av dialog, några nya karaktärer och en del överraskningar. Men framför allt är Robin Hood väldigt tacksam att göra då den appellerar till så många. Här finns både spänning, fightscener, humor, kärlek och en gnutta allvar. Plus en massa härligt nyskriven musik förstås, säger regissör Robert Dröse

-Mötet med barn- och familjepublik är superkul dels för att det gäller att hålla både vuxna som barn intresserade, men också för barn är så otroligt ärliga. Har de tråkigt, så märks det verkligen, men det är också minst lika märkbart när de har kul och är underhållna. Det gör det både utmanande superhärligt såklart! fortsätter Elisa.

Om att gestalta starka kvinnor

Elisa gillar tanken att gestalta starka kvinnliga karaktärer. Bland annat har rollen som Elphaba i WICKED alltid varit en dröm.

-Hon porträtterar en så otrolig verklig och komplex kvinna som måste ta till mycket mod, uppoffring och massa ”jävlar anamma” för att fullfölja det hon verkligen tror är rätt, oavsett vad andra tycker och tror om henne.

I höstens musikal skall Elisa gestalta Robin Hood’s stora kärlek, den väna Marion. Men Marion är inte enbart vän och vacker utan även en stark kvinna med egen vilja och massor med skinn på näsan.

-Så rollen passar jättebra för mig! Jag kommer jag att använda mig av min självständighet, en gnutta lurighet och syrlighet. Men mest av allt kommer jag att slå på min Göteborgska charm! Sarkasmen kan också komma väl till användning, säger Elisa och skrattar.

Dags att förbereda sig för första huvudrollen

Elisa har redan börjat förbereda sig genom att lyssna in sig på Dröse & Norbergs tidigare verk för att få ett hum om musikstilen.

-Jag ser fram emot att få manuset i min hand så att jag kan lusläsa precis allt innan repstarten i september.

-Jag är övertygad om att Elisa kommer att ge oss en fantastisk Marion. Hon har en röst som går rätt in i hjärtat och hon har verkligen tillräckligt med skinn på näsan för att styra upp vår Robin, säger producent Anna Norberg.

Robin Hood The Musical har premiär på Stockholm Waterfront den 27 Oktober 2019

Länk til Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=wDVu5xIwCps