Djungelboken the Musical kommer till Karlstad CCC.

Djungelboken the Musical kommer äntligen till Karlstad!

Dröse & Norberg, hela Sveriges familjemusikalproducent, bjuder upp till ett riktigt djungeläventyr! Publiksuccén fortsätter hösten 2023 och vintern 2024 med Sean Banan i en av huvudrollerna. Den 3 december kommer Djungelboken the Musical äntligen till Karlstad CCC.

- Jag har nu fått apa mig under våren runt hela Sverige med en sjukt rolig show och fantastiska kollegor, med massa nya goa minnen. Det har passat mig som bananen i skalet. Så självklart får man se mig i Djungelboken the Musical som Kung Gibbon under hela hösten och vintern också. Banan be Back, säger Sean Banan.

- Det har varit en otrolig turné under våren och vi har jätteroligt både på och bakom scenen. Framför allt är det så glädjande att få möta alla familjer efter varje föreställning. Jag ser verkligen fram emot hösten och att få möta publiken i Karlstad, säger Anna Norberg, producent och som också gestaltar ormen Kaa i uppsättningen.

Så varför inte bryta vardagstristessen och ta med hela familjen ut i den vilda och exotiska indiska djungeln för att där möta de klassiska figurerna Baloo, Bagheera, Kaa och den fruktade Shere Kahn. Sean Banan spelar Kung Gibbon, som är en av huvudrollerna och en variant av figuren King Louie.

Med sedvanlig energi tar sig Dröse & Norberg an denna legendariska berättelse och tolkar den på sitt personliga sätt med hjälp av humor, fantastisk djungelmusik och en sanslöst begåvad ensemble. En föreställning för hela människofamiljen helt enkelt. På scenen upplever du livs levande musikalartister, en hög med komiker och en hel hord av begåvade barnskådespelare och akrobater. Kostymerna är gjorda av begåvade Wilberth Gonzalez från Broadway.

Djungelboken the Musical. Ett helt galet djungeläventyr.

Medverkande:
Sean Banan, Anna Norberg, Mats Genfors, Einar Alvarado Lönberg, Elvis Ral Lustig, Fredrik Lexfors, Maja Söderström, Stella Klingberg, Andreas Andersson, Anna-Lilll Karlberg, Daniel Sorange, Christian Arnold, Ellen Lindström, Carl Fredric Bengtsson,Tuvalisa Nilsson, Erna Landefjord. (Med reservation för ändringar).

Samt ensemble/akrobater barnskådespelare:
Mathilda Karbeus, Hedvig Karbeus, Malva Petersson Ljungberg, Emilia Ähdel, Kayla Mirambo, Emilia Tjernström. (Med reservation för ändringar).

Djungelboken The Musical produceras av produktionsbolaget Dröse & Norberg.
Tidigare familjemusikaler: Snövit – The Musical, Äventyret Aladdin, Robin Hood – The Musical, Trollkarlen från Oz – The Musical.
Musik: Martin Landh
Musik: Theo Dröse, Matilda Winberg