Bragi Bergsson (Prinsen) Bob Hellberg (Snövit) Andreas Andersson (Kungen) Anna Norberg (Drottningen&Häxan)  Patric Martinsson (Härolden)
Bragi Bergsson (Prinsen) Bob Hellberg (Snövit) Andreas Andersson (Kungen) Anna Norberg (Drottningen&Häxan) Patric Martinsson (Härolden)

Idol-Bragi tar med sig Snövit The Musical och Häxan till Norrköping och Malmö

Nu får även Malmö och Norrköping möjlighet att se islandsfödde fotbollskillen Bragi Bergsson från idol som Prinsen i Dröse & Norbergs Snövit The Musical. En klassiker som redan har setts av 120  000 besökare.

Bragi tar sitt nästa steg i karriären tillsammans med producent Anna Norberg som kommer att stå på samma scen i sin paradroll som den elaka Häxan och Drottningen. Anna ser fram emot att spela mot Bragi och tycker att han var klockren redan på audition. Men hur är det egentligen att både vara producent för- och artist i samma produktion?

-Jag har stått på scen mer än halva mitt liv så jag är inte alls orolig för den delen. Jag har dessutom spelat rollen förut. Det är nog snarare kombinationen som blir en utmaning. Dels att släppa kontrollen som är ett måste i producentrollen men också att plötsligt vara en i ensemblen där förstås samma regler måste gälla för mig som för de andra.

Robert Dröse som är regissör för musikalen är också Annas livskamrat och sambo.

-Att bli regisserad av Robert kommer inte att bli några problem. Han är fantastiskt duktig. Jag får ta ut eventuell frustration och ta över rollen som regissör när vi kommer hem istället, säger Anna och skrattar.

Snövit The Musical som har premiär på Göta Lejon i Stockholm den 23 November 2019
spelas i Malmö 19/4 2020 samt Norrköping 26/4 2020.