SNÖVIT THE MUSICAL PÅ SVERIGETURNÉ

SNÖVIT THE MUSICAL PÅ SVERIGETURNÉ

Kritikerrosade och sagolika musikaläventyret på turné hösten 2022 - nu släpps ytterligare städer.

Nu ger Dröse & Norberg, skaparna bakom Trollkarlen från Oz, Äventyret Aladdin, Djungelboken The Musical och Robin Hood The Musical, ännu fler möjligheten att uppleva en klassiker som redan setts av 130 000 personer.

Under hösten 2022 står nämligen Snövit, Drottningen, Härolden, "Konrads" och alla de andra figurerna i Robert Dröses tolkning av bröderna Grimms fantastiska saga återigen på en scen nära dig. Snövit - The Musical besöker 16 städer i Sverige där man idag även öppnat upp städerna Karlstad och Örebro.

För hela familjen

Ta med familjen och besök det berömda slottet där den ondsinta och egensinniga drottningen kämpar för evig skönhet mot hennes spegel som envisas med att styvdottern Snövit är vackrare. Våndas över den fege Härolden som på Drottningen befallning tvingar ut Snövit i den mörka skogen, där hon till slut hamnar hos de legendariska "Konrads". Tror ni att prinsen, som i ursprungssagan, får kyssa Snövit eller inte? Hur går det för drottningen i hennes strävan att bli vackrast i landet och får sagan ett lyckligt slut? Missa inte denna fantasifulla och omtumlande historia för hela familjen!

Sorg möter skratt och dramatik möter show

Dröse & Norberg tolkar förstås även denna berättelse på ett personligt sätt med helt ny häftig och medryckande musik. Allt från klassiska musikalballader till rock, gladjazz och house. Det är en känslomässig berg- och dalbana, där sorg möter skratt och dramatik möter show. I Snövit – the Musical tas svängarna ut rejält, med stor drivkraft och flödande humor.

Musikalartister, veteraner och skådespelare tillsammans med en stor talangfull ensemble

För de som gladdes åt Baloo och hans björndöttrar i Djungelboken -The Musical blir det ett kärt återseende med den talangfulla Bob Hellberg som den tuffa och modiga Snövit som inte låter sig slås ned av någon. En riktig hjältinna på scenen! Anna Norberg, rutinerad musikalveteran, skådespelerska och tillika producent för uppsättningen, spelar dubbelrollen som den elaka och intrigerande drottningen och häxan som gör allt för att stoppa Snövit. Artisten med den magiska rösten - YOHIO - spelar prinsen och musikalstjärnan Maja "Majabajabusan" Söderström spelar unga Snövit. Vilka fler som medverkar avslöjas efter avslutad audition.

SNÖVT - THE MUSICAL SVERIGE TURNE 2022/2023

06/1 2023 STOCKHOLM – Göta Lejon
07/1 2023 ÖREBRO - Conventum Kongress
14/1 2023 KARLSTAD - CCC, Karlstad

I rollerna: Yohio, Anna Norberg, Bob Hellberg, Andreas Andersson , Christian Arnold , Erik Rusch, Maja Söderström , Anna- Lill Karlberg , Tuvalisa Nilsson med flera.
Musik: Martin Landh