Consolidate

• SKANDINAVIENS STÖRSTA KONSOL-EVENT ANORDNAS UNDER JÖNKÖPINGSFESTEN 10-11 AUGUSTI!
  • SKANDINAVIENS E-SPORT ELIT GÖR UPP PÅ INTE MINDRE ÄN 3 SPEL  (FLER SPEL KAN KOMMA SENARE).
  • LIVE STREAM OCH KOMMENTERING AV PROFFESIONELLA TV-CASTERS TILLSAMMANS MED LOKALA IDROTTS-PROFILER.

Skandinaviens största e-Sportturnering på konsol arrangeras av SpelArena och Jönköpings kommun med Druidz e-Sport Sweden som turneringsansvariga. Detta är en hörnsten inom den skandinaviska konsol-scenen då det idag inte finns någon etablerad verksamhet för att stödja och främja konsol-spelare i Skandinavien. Det etablerade företaget Plantronics har gått in för att stötta och uppmuntra konsol-scenen och Consolidate, detta som huvudsponsor.

”Det är underbart att  se att Skandinavien blir en plats på kartan för organiserat konsol-spelande, då det idag inte finns någon gemensam  plats för mängden konsolspelare att samlas på.”
Dennis ’SobriuS’ Söderberg, Team Manager, Druidz e-Sport Sweden

Bakgrunden till detta initiativ är att intresset för e-sport inom konsol är stort men det är få som jobbar med att driva detta på samma sätt som med PC-gaming. Konsol-spelarna blir åsidosatta då det i jämförelse med PC-scenen inte finns många ordentligt organsierade turneringar.

• Övriga sporter

• mcv nordics
  • ctrlaltelite

• Jönköping

Druidz är Sveriges största E-Sport förening som jobbar aktivt för att skapa bättre klimat för Esportsutövare. Druidz har sedan starten 1996 jobbat för bredden inom e-sporten och arbetar därför aktivt med lag både inom casualspel som professionella utövare. Föreningen har både lag och individuella spelare och allt ifrån Racing till FPS och har cirka 2000 medlemmar. Druidz har inte bara spelare utan jobbar också med att visa upp och sprida E-Sporten genom Twitch.TV där de har ett program varje dag och Druidz E-Sport är även en av upphovsmännen till projektet SpelArena.