DS AUTOMOBILES - SPIRIT OF AVANT GARDE

Premiummärket DS går in i en ny era som DS AUTOMOBILES

På dagens presskonferens på bilsalongen i Genève presenterade Yves Bonnefont, VD för märket DS, följande nyheter:

• DS firar 60 år – första modellen såg dagens ljus 1955 – vilket firas under 2015
  • DS får namnet DS AUTOMOBILES
  • Med följande tillägg/tag line: SPIRIT OF AVANT-GARDE
  • En ny logotyp introduceras, se ovan.
  • DS 5 premiärvisas med ny front DS WINGS
  • DS 5 MOON DUST presenteras -en ”show car” och variant av DS 5

Mer information finns att läsa i följande pressmeddelanden:

• DS at Geneva Motor Show
  • DS 1955-2015
  • New DS 5

PRESSCONTACT:

Lena Rönnelius Ericson, informationschef DS och CITROËN, CITROËN SVERIGE

lena.ericson@citroen.com, 070-57 50699 www.presse.citroen.com, www.citroen.se

• ds automobiles
  • ds automobiles - spirit of avant-garde
  • premiumbilar
  • nya ds 5
  • ds at geneva motor show
  • ds 5
  • ds

• Stockholm

Citroën introducerade DS i mars 2010, med lanseringen av modellen DS 3, och är idag ett självständigt premium-märke. DS står för ”innovativ lyx från Paris” och förkroppsligar sin unika stil och innovation från arvet av den ursprungliga DS-modellen, DS19. Den premiärvisades på bilsalongen i Paris 1955 och tillhör bilindustrins klassiker. Modellnamnet som i Frankrike uttalades som ”la Déesse”, gudinnan, fick i Sverige smeknamnet ”Paddan”. Liksom då riktar sig DS till kunder som vill ge ett personligt uttryck i sitt bilval. Idag finns fem olika DS-modeller: DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4, DS 5 och DS 5LS (säljs endast i Kina). DS-serien särskiljer sig med sin stil, känsla och elegans. Likaså med avancerad teknik, bland annat med dieselhybriden, Hybrid4, som finns i DS 5. I Europa distribueras DS av Citroën hos ett begränsat antal selektiva handlare och under våren 2015 invigs en specifik DS Store i Stockholm. Med det nya premiummärket DS erbjuder man kunderna en helhetsupplevelse som inte bara begränsar sig till produkten, utan även innefattar exklusiva premiumtjänster framför allt genom medlemsklubben DS PRIVILÈGE. Sedan lanseringen har det sålts ca 500 000 bilar av märket DS.