Tapetnyheter från Duro: Natur

Det är något vackert med vårt skandinaviska klimat – årstidernas starka kontraster, råa vintrar som övergår till varma sommardagar. Känslan av en kylig juninatt intill en skogstjärn bland björkar och myggsång med en sotig kanna kokkaffe över den öppna elden. I kollektionen Natur tolkar vi naturens olika former. Det skandinaviska landskapet är i fokus och landar i sju stycken avskalade och harmoniska mönster.

Natur innehåller sju mönster med en färgskala i finstämda kulörer som suddar ut gränserna mellan ute och inne. Se bifogade bilder för samtliga mönster. Vi hoppas att du hittar något som ger dig ett rofyllt hem med plats för avkoppling och trivsel.

Kollektionen består av totalt 35 tapeter, varav 9 stycken ytmönstrade. Natur lanseras vecka 36 och börjar att finnas i butik från och med då. Pris per rulle 495 kr.

Högupplösta bilder för nedladdning

Frågor om högupplösta bilder eller tapetprover besvaras av Duros kommunikationsansvarig Malin Duberg på 026-656507 eller via malin.duberg@durosweden.se. Frågor om kollektionen och mönster besvaras av Duros designchef Maria Bryngemark på 026-656511 eller maria.bryngemark@durosweden.se.

På durosweden.se/press (under bildarkiv) har Duro en bildbank där du enkelt kan ladda ner högupplösta mönster- och miljöbilder på våra mest omtyckta kollektioner.

Duro har formgivit och tillverkat skandinaviska tapeter i över 85 år. Det finns med andra ord en hel del att berätta och visa. Välkommen in i vår fantastiska värld av tapeter!