Dustin lanserar nytt eget basvarumärke

Dustin lanserar nytt eget basvarumärke

Nu lanserar Dustin det egna basvarumärket Acutek. Sortimentet har tagits fram för att möta den ökade efterfrågan på enklare produkter till lägre priser och består av headset och hörlurar med en förenklad design och hållbar funktion.

Initialt erbjuder Acutek-sortimentet headset och hörlurar men på sikt kommer det att utökas. Såväl design som paketering är förenklad för att möjliggöra hög hållbarhet och prestanda till ett konkurrenskraftigt pris.

- Med Acutek möter vi en ökad efterfrågan från offentlig sektor och större företag på stora volymer, enklare produkter och låga priser. För att kunna göra det har vi skalat ner varje produkt så att de uppfyller sin grundfunktion utan att tumma på våra krav på kvalitet eller hållbarhet, säger Robert Pap, Vice President Private Label, Dustin.

Genom att ta in större volymer, avskalade produkter med färre komponenter och funktioner, samt en smartare tillverknings-och förpackningsprocess kan Dustin hålla låga priser på produkterna. Effektivare val av förpackning innebär fler produkter per container medan miljömässiga inslag såsom mindre förpackningsmaterial i enbart papp och enfärgstryck innebär färre resurser och smidigare återvinning.

– Jag är otroligt stolt att vi lyckats skapa dessa produkter som går helt i linje med vår hållbarhetsstrategi samtidigt som de möter kundernas behov och prisförväntningar på ett sätt som skiljer oss från konkurrenterna, avslutar Robert Pap.

Acutek-sortimentet säljs på samtliga Dustins marknader.

Dustin har sedan tidigare de egna varumärkena Voxicon, Prokord, Cirafon, Gilford och Tranzip. Acutek tillverkas, liksom Dustins övriga egna varumärken, i företagets egna fabriker. Dustin gör regelbundna kvalitetskontroller som innebär en transparent process med löpande dialog och besök i fabrikerna för att säkerställa kontinuerlig förbättring.

För mer information, vänligen kontakta:
Karin Tränk, Press & PR Manager, karin.trank@dustin.se, +46 73 850 54 85