Patrik Rees har börjat resan mot nästa succé

Efter succén med bygghemma.se har serieentreprenören och grundaren, Patrik Rees, börjat bygga nästa framgång. E-business Partner, som investerar både kapital och management i snabbt växande e-handelsbolag, har redan blivit en framgång. De står nu inför sin fjärde investering.

E-business Partner går in i Proteinbolaget, som säljer kosttillskott på nätet och som på kort tid har gått från studentrumsföretag till en omsättning på 12 miljoner kronor per år.

– En spännande investering, som ligger helt rätt i tiden med hälsa och kosttillskott, säger Patrik Rees.

Med sig i E-business Partner har Patrik Rees sitt team från bygghemma.se – Marknadschefen Ola Svensson och CFO:n Nils-Olof Lindersson. Strategin ligger färdig och har redan visat sig vara mitt i prick.

– Vi satsar på unga tillväxtbolag med stor potential inom e-handel. Vi går inte bara in med pengar, utan jobbar tillsammans med entreprenörerna och hjälper dem att forma verksamheten utifrån de erfarenheter vi har. Det har visat sig vara helt rätt koncept, säger Patrik Rees.

Tidigare investeringar är anrika Stor & Liten som, sedan 2011, är tillbaka som rent e-handelsbolag inom lek och aktivitet. Målet är att bli störst i norden inom den nischen.

Bole.se har sålt skogs- och jordbruksprodukter på postorder sedan 1980-talet. Med E-business Partner i ryggen har de tagit det strategiska beslutet att bli digitala och använda e-handeln som sin marknadsplats.

Den första investeringen Patrik Rees och hans team gjorde var i snusbolaget.se. Det drivs av två mycket kompetenta grundare. Tillsammans med e-Business Partner och arbetsmetodiken de arbetar med har de växt snabbt.

Kontaktperson:
Patrik Rees, styrelseordförande i e-Business Partner

patrik.rees@e-businesspartner.se

• Finans

E-business partner investerar tillväxtkapital och humankapital i snabbväxande entreprenöriella e-handelsbolag, främst i Sverige och har ambitionen att växa kraftigt inom sitt segment. Vi går in som aktiva ägare i e-handelsbolag som är i tillväxt och bistår för att hjälpa entreprenörer att växa sitt bolag med både kapital eller resurser. Vi söker ständigt efter passionerade entreprenörer med en skalbar affärsmodell som verkar på en marknad som har potential att växa och är i behov att ta företaget till nästa nivå. Är du intresserad av att höra mer om hur vi kan hjälpa dig att växa? Kontakta oss.