Paneldebatt - Innovativa betallösningar

​Är du redo för framtidens betallösningar?

Dagens betalning blir allt mer digital och mobilanpassad är ett faktum, men vart kommer här näst? Att ligga i framkant när det gäller betalningar är ett måste för dig som handlare, för i takt med den snabba utvecklingen är dagens nyhet snart gårdagens historia.

Ecommerce + Shop Tech presenterar paneldebatten som reder ut och diskuterar framtiden inom betalning. Vad har vi att vänta oss och hur kan du som handlare förbereda dig på den stundande utvecklingen? Med starka representanter från Bambora, Swish, PayEx, DIBS och Klarna leds debatten av Bengt Nilervall, näringspolitisk expert på betalfrågor från Svensk Handel. Oförutsägbart och viktigt – Detta är paneldebatten du inte får missa!

Anna-Lena Wretman, VD Swish, är representant i panelen. Hon lyfter betalningar som ett mycket hett område under stor förändring som kommer sätta nya krav på förtagen.

”Betalningar är ett hett område som är under stor förändring i och med förändringar i regelverk, ny teknik och ändrade kundbeteenden. Marknaden förväntas växa liksom konkurrensen vilket både är spännande och utmanande.” Anna-Lena Wretman, VD Swish

Även Olof Eriksson från Klara, panelrepresentant, lyfter kunders krav som en viktig del i varför handeln måste hänga med i betallösningarnas utveckling.

”Vad det gäller personalisering kommer kunder i allt högre utsträckning förvänta sig att deras preferenser före, under och efter köpet är helt anpassade till deras behov.” Olof Eriksson, Director Product Klarna

Skapa klarhet i hur din framtida betallösning ska se ut och notera den 19 april kl. 09.30 på Kistamässan, Stockholm i din kalender. Kostnadsfri entré och en garanti på ökade insikter i framtidens handel.

För mer information besök www.ecommerceshoptech.se eller kontakta: Emelie Törn, projektledare, 031-89 93 55, emelie.torn@easyfairs.com

Om Ecommerce + Shop Tech

Ecommerce + Shop Tech är Nordens största mötesplats för digital och fysisk handel. Mässan är ett heltäckande event där du upptäcker det senaste inom bl.a. Seamless Shopping, Digital Store, Big Data, Mobile Payment, Omnichannel, Blockchain, Robotics in Retail, Artificial Intelligence. Ecommerce + Shop Tech erbjuder över 100 utställare, 3 scener, konferenser & workshops, nätverksfrukostar, branschmingel m.m.

Var? Kistamässan, Stockholm.

När? Onsdag den 18 april och torsdag den 19 april.

Hur? Mässan är kostnadsfri för besökare men du behöver registrera dig på ecommerceshoptech.se

I linje med sin mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa åtråvärda mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Genom Easyfairs arrangerar koncernen idag över 218 arrangemang i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA).

I koncernens nordiska region ingår varumärken som Bostadsrättsmässan, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic con, Digigov, Ecommerce+Shop tech, Advanced Engineering, Plastteknik, Logistics & Distribution, Skydd & Säkerhet, Elmässan, Elektronik, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, Industrimässorna, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Mötesplats Samhällssäkerhet, Personal & Chef, Restaurangexpo, SETT, Sign & Print, Smarta städer, Sportfiskemässan, Sveriges Bageri & Konditorimässa, Talous och Upphandlingsdagarna.

Easyfairs driver 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Brussels North, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen sysselsätter över 750 människor och förväntas generera intäkter på över 160 miljoner € för räkenskapsåret 2016-2017.

Easyfairs strävar efter att vara mötes- och mässbranschens mest innovativa, flexibla och effektiva arrangör. För att nå detta mål anställer vi engagerade medarbetare, använder bästa möjliga marknadsföringsverktyg och teknologiska lösningar och utvecklar starka varumärken. ”Visit the future with Easyfairs”.

För mer information, besök vår hemsida http://www.easyfairs.com