Balder & Vakansa gör FastighetsMässans Advisory Board komplett

Magnus Glännå, förvaltare Balder och Robin Rushdi, grundare Vakansa, är två av de nya medlemmarna i FastighetsMässans Advisory Board. Fler tunga namn inom branschen ingår i mässarrangörens branschråd för att säkerställa kvalitén på mötesplatsen och fortsätta driva fastighetsbranschen framåt.

”Då det är avgörande att vi som mässarrangör är nära branschen, är vi otroligt glada att knyta till oss personer med en sådan bredd och expertis i vårt Advisory Board.” säger Emelie Törn, projektledare, FastighetsMässan.

Robin Rushdi, grundare av Vakansa, är en av de nya medlemmarna. Vakansa är en plattform som underlättar för fastighetsägare, hyresgäster och civilsamhället att samnyttja lokaler som står tomma delar av dygnet. Rushdi har tidigare arbetat som hållbarhetschef på Ihus och hållbarhetsförvaltare på Hemsö Fastighets AB – erfarenheter som kan hjälpa FastighetsMässan att utveckla hållbarhetsperspektivet.

Coronapandemin ställer nya krav på våra byggnader, men också fastigheterna som helhet. Vi har sett att det inte räcker med bara innovativa digitala lösningar för att göra fastigheterna hållbara, utan det som krävs är en ny typ av förvaltning. Ett smartare resursutnyttjande i fastighetssektorn. Att få vara med i detta branschråd är ett sätt att påverka fastighetsbranschen som är under ständig utveckling och självklart ska den utvecklingen vara hållbar. Allt annat är ideologiskt eller konservativt flum. För hållbarhet är att hushålla med knappa resurser. Det är det mest ekonomiska man kan göra.”, säger Robin Rushdi, grundare Vakansa.

Branschrådets andra nya medlem, Magnus Glännå, är förvaltare med ansvar för kommersiella lokaler om totalt 65,000 kvm på Balder.

”Jag ser fram emot att få bidra med min erfarenhet och kunskap inom förvaltning i branschrådet. Jag kan se en stor fördel att jag alltid är nära våra kunder och får kunskap om vad som efterfrågas och förstå vilka behov som finns på marknaden. ”, säger Magnus Glännå, förvaltare Balder.

Resurseffektivitet och hållbarhet inom förvaltningsområdet är några av de frågor som kommer att belysas på FastighetsMässan, som arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 10 - 11 mars, 2021.

Övriga representanter i branschrådet inkluderar:

• Anne Håkansson, Docent KTH/Professor in Computer Science UiT
  • Magnus Lindgren, Generalsekreterare och stiftare, Tryggare Sverige
  • Evert Tillman, Marknadsföring/Kommunikation, SECOR en del av DALOC
  • Elin Askelöf Ahlström, Lead Buyer, Bravida

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FastighetsMässan är Sveriges enda renodlade mötesplats som enkom fokuserar på förvaltningstjänster och produkter för den befintliga fastigheten. Mässan arrangeras i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vill du veta mer om FastighetsMässan Stockholm? Besök hemsidan www.fastighetsmassansthlm.se eller kontakta Emelie Törn, Projektledare emelie.torn@easyfairs.com.

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com