Inköpshalvdag på Advanced Engineering

EFFSO ARRANGERAR INKÖPSHALVDAG PÅ ADVANCED ENGINEERING DEN 15 JUNI

I samband med Advanced Engineering den 15-16 juni på Kistamässan arrangerar Nordens ledande inköpskonsultbolag EFFSO en halvdag med djupdykning i inköp

Advanced Engineering arrangeras den 15-16 juni på Kistamässan och vänder sig till alla som arbetar med produktutveckling och sourcing inom tillverkande industri. I samband med mässan arrangerar Nordens ledande inköpskonsultbolag EFFSO en halvdag där besökarna får möjlighet att lära sig mer om strategiskt kategoristyrt inköp och spendanalys.

”Inköpsfunktionen spelar en allt viktigare roll och en av aspekterna som bidrar till det är det kategoristyrda och tvärfunktionella arbetssättet. Vi ser fram emot att tillsammans med Envirotainer, marknadsledare inom cold chain lösningar för flygtransport av medicin och pharma, berätta, om inköps utmaningar och möjligheter när det gäller att samverka med produktutveckling. Det blir en djupdykning i inköpsstrategi, organisation och hur det gemensamma inköps- och utvecklingsprojektet blir ett redskap som förbereder hela organisationen för en ny generation av produkter”, säger Michèle Sandstedt, Head of Marketing, EFFSO.

Inköpare är en stor grupp bland mässbesökarna till det här konceptet och de uppger att marknadens snabba svängningar och tvära förändringar är stora utmaningar i deras dagliga arbete. Inköpare inom tillverkande industri påverkas av allt från råvarupriser, transporter till nya lagar och regler.

”Vi har tidigare arrangerat både Advanced Engineering och Elektronikmässan i Göteborg och har haft en stor efterfrågan på ett forum för inköp inom tillverkande industri. Samverkan mellan inköp och produktutveckling är oerhört viktig inom stora organisationer och våra besökarföretag är oftast just stora svenska bolag inom tillverkande industri. Den andra delen av inköpshalvdagen kommer vi att ägna åt data, en annan mycket angelägen aspekt av inköpshantverket. EFFSO kommer att gå igenom spendanalysens grunder – vad det är, varför det är värdefullt och hur man rent praktiskt genomför en spendanalys. Vi på Advanced Engineering vill kunna skapa en arena där vi hjälper besökarna med sina dagliga utmaningar,” berättar Pernilla Hörnfeldt projektledare för Advanced Engineering.

Advanced Engineering är Sveriges enda mötesplats som fokuserar på produktutveckling och sourcing för den tillverkande industrin. Den 15–16 juni 2022 arrangeras mötesplatsen på Kistamässan parallellt med Elektronikmässan- Sveriges viktigaste mötesplats för elektronikbranschen. Vill du veta mer om Advanced Engineering eller Elektronikmässan? Besök hemsidan för respektive mässa för mer information www.advancedengineeringsthlm.se/ www.elektronikmassansthlm.se eller kontakta Pernilla Hörnfeldt, Projektledare för mässorna, Pernilla.hornfedlt@easyfairs.com, +46 (0)8 50 66 50 93.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder genom att möjliggöra effektiv investerad tid och ökad ROI. Easyfairs gör det genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system ger våra kunder unika möjligheter att nätverka effektivt och göra affärer under hela året. Vi lyssnar noggrant på våra kunders synpunkter när vi tar fram nya onlineformat i en verklighet som är under ständig utveckling.

Easyfairs Group har 600 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För tredje året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2021.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Eric Everard
Group CEO