Koenigsegg Automotive is attending Advanced Engineering Stockholm

Koenigsegg Automotive is attending Advanced Engineering Stockholm June 15-16

Koenigsegg Automotive is attending Advanced Engineering Stockholm

Koenigsegg Automotive is attending the launch of Advanced Engineering Stockholm at Kistamässan June 15-16 with the purpose of connecting with businesses and individuals with big ideas to come onboard and join them on their incredible journey.

Advanced Engineering Stockholm presents an impressive line-up of world class engineering and exclusive design. For the first time ever Koenigsegg Automotive is attending a Swedish arena for product development and engineering.

“We are excited to be exposed to Swedish talent at Advanced Engineering. Today, we have a great international brand, but we want to make sure to also focus on Sweden, our home base, where we believe we can find talents that can help us build the future”, says Paul Murphy, VP Product & Manufacturing Engineering, Koenigsegg Automotive.

“We are delighted to be able to present such an impressive line-up of world class engineering at the show. Everyone who works with product development within the engineering industry can get inspired by exquisite design and sustainable solutions. It will be a one-of-a-kind network arena including a range from edge-cutting space innovation startups to industry leaders like Volvo Cars and Polestar” says Helena Crivei, Head of Cluster, Easyfairs.

“Initially Koenigsegg Automotive was a small team that grew fast and now we employ about 500 people. We keep growing extremely rapidly and in 2022 we are looking to hire about 100 engineers and 150 to the production. Our competence is expanding quite rapidly, and we are looking for businesses and individuals with big ideas to come onboard on this journey with us.

We are a company that constantly pursues ultimate performance and perfection, and we don’t expect anything less from our current or future employees. We don’t settle for anything less”, says Paul Murphy, VP Product & Manufacturing Engineering, Koenigsegg Automotive.

Advanced Engineering is Sweden's only meeting place that focuses on product development and sourcing for the engineering industry. June 15–16 2022, the fair will be arranged at Kistamässan in parallel with Elektronikmässan - Sweden's most important meeting place for the electronics industry. Do you want to know more about Advanced Engineering or the Electronics Fair? Visit the website of each fair for more information www.advancedengineeringsthlm.se / www.elektronikmassansthlm.se or contact Pernilla Hörnfeldt, Project Manager.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder genom att möjliggöra effektiv investerad tid och ökad ROI. Easyfairs gör det genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system ger våra kunder unika möjligheter att nätverka effektivt och göra affärer under hela året. Vi lyssnar noggrant på våra kunders synpunkter när vi tar fram nya onlineformat i en verklighet som är under ständig utveckling.

Easyfairs Group har 600 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För tredje året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2021.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Eric Everard
Group CEO