Flaggan i topp på BYGGMÄSSA och VVS-MÄSSA Öresund 2011

Flaggan i topp på BYGGMÄSSA och VVS-MÄSSA Öresund 2011

Årets BYGGMÄSSA och VVS-MÄSSA Öresund 2011 avslutades på torsdagseftermiddagen efter två intensiva dagar. Det märktes tydligt att evenemanget arrangerades mitt i hjärtat av den expansiva Öresundsregionen, när nyhetstörstande representanter från både den svenska och danska marknaden orsakade rejäl trängsel i utställarnas montrar.

– Det har varit otroligt kul att se vilken betydelse mässans geografiska läge hade för helheten, säger Ingemo Ilander, mässans projektledare, expansiva Öresundsregionen gjorde verkligen skäl för sitt namn. Optimismen var stor på mässgolvet från början till slut och här knöts det mängder av nya kontakter för framtiden.

Fokus på möten och nyheter
Mässan blev en produkt- och tjänsteinriktad historia, där utbudet hos de hundratalet leverantörerna som ställde ut fick chansen att stå i centrum. Att två mässor arrangerades samtidigt under ett och samma tak bidrog dessutom till flera synergier. Arrangören easyFairs hade satsat hårt på att locka rätt besökare för att infria löftena om att detta skulle bli ett arrangemang av branschens proffs – för branschens proffs.

– Här finns många bra besökare och vi har knutit många nya värdefulla kontakter för nu och framtiden, konstaterade Anders Jonsson, nöjd utställare från Weber Saint-Gobain, mässan är viktig för regionen och en bra plattform för att visa nyheter och nya produkter. Här fångar vi både dagens och morgondagens kunder.

Vid stängning på torsdagen hade de två fackmässorna på lika många dagar lockat totalt 2599 besökare.

För mer information och bilder, kontakta Ingemo Ilander, projektledare 031 – 89 41 27, ingemo.ilander@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com