Inspirerande mötesplats i snygg förpackning

Inspirerande mötesplats i snygg förpackning

Igår avslutades Shop Nordic på Kistamässan i Stockholm. Närmare 170 ledande leverantörer inom butikskoncept, inredning och design visade upp de senaste trenderna och bjöd 3 536 besökare på inspiration till olika lösningar på former och materialval som speglar de senaste inredningstrenderna. Besökarna upplevde att mässan bjöd på många snygga montrar och hade en bra bredd på utställarna. Mötesplatsen knöts ihop av ett internationellt talarprogram som genom de två dagarna var fullt till sista sittplats.

– Det samlade intrycket när vi pratar med besökare är att mässan bjöd på inspirerande miljöer och många bra föreläsare, säger projektchef Sofie Dagnelid. Mässan hade i år en mycket modernare känsla och näst intill alla nordiska butiksinredarna har visat upp var de går för vilket är väldigt uppskattat av mässans besökare.

SHOP Nordic 2016 var starten för en mötesplats som återkommer vart tredje år med inriktning mot butikskoncept, inredning och design. Nästa år arrangeras SHOP-mässan i nytt koncept då det läggs ett större fokus på tekniska lösningar, system, skyltning och material. SHOP Tech, SHOP Signage och SHOP Equipment arrangeras på Kistamässan den 4-5 april 2017.

För mer information kontakta
Sofie Dagnelid, Projektchef Shop Nordic, 031-894127, sofie.dagnelid@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com