Mässan Ekonomi & Företag skapar hållbar co-working med ny Partner Rekomo

Mässan Ekonomi & Företag skapar hållbar co-working med ny Partner Rekomo

Easyfairs Nordic, en ledande aktör inom mässindustrin som producerar framstående B2B- och B2C-mässor, meddelar stolt sitt partnerskap med Rekomo, en pionjär inom återvunna och prisvärda kontorsmöbler sedan 1992. Detta samarbete syftar till att erbjuda en unik co-working-yta för besökare på mässan Ekonomi & Företag, vilket kommer att möjliggöra för besökarna att arbeta effektivt och bekvämt samtidigt som de njuter av mässupplevelsen i en hållbar miljö.

"Vi är glada över vårt partnerskap med Rekomo och möjligheten att skapa en co-working-yta på Ekonomi & Företag. Genom samarbetet strävar vi inte bara efter att skapa en mer givande och produktiv upplevelse för alla deltagare, utan även efter att göra det med hänsyn till hållbarhetsaspekter. Genom att främja delning av resurser och minimera onödig resursförbrukning bidrar vi till att minska den miljömässiga påverkan av mässan”
— Malin Wiktorsson, Project Manager, Ekonomi & Företag

Ekonomi & Företag, som startade år 2012, är en årlig mässa arrangerad av Easyfairs där utställare presenterar innovativa produkter och tjänster som främjar effektiviteten i ekonomiflöden och hur man driver företag framåt. Med Easyfairs engagemang för att driva frågor kring ESG och att minska växthusgasutsläppen till 2030 är partnerskapet med Rekomo en naturlig förlängning av vår miljö- och samhällsansvariga strategi.

Rekomo, med sin vision att uppmuntra företag att prioritera återanvändning och hållbarhet när det gäller inredning av kontorsutrymmen, passar perfekt in i Easyfairs initiativ att främja en mer hållbar och ansvarsfull affärsmiljö. Genom att erbjuda återvunna och prisvärda kontorsmöbler bidrar Rekomo inte bara till att minska kostnaderna för företagen, utan också till att minska det klimatmässiga fotavtrycket.

”Vi på Rekomo är stolta över att kunna bidra till Easyfairs Nordics initiativ för en hållbar framtid genom vårt samarbete för Ekonomi & Företag-mässan. Vårt engagemang för hållbarhet reflekteras i varje kontorsmöbel vi återanvänder och erbjuder, vilket gör det möjligt för mässans deltagare att skapa, samarbeta och nätverka i en miljö som är både inspirerande och ansvarsfull."
— Maria Janson Tranefeldt, Regionchef Sthlm, Rekomo

Partnerskapet mellan Easyfairs Nordic och Rekomo kommer att ytterligare förstärka Ekonomi & Företags värde och bidra till att främja hållbarhet inom affärsvärlden. Besökare på mässan kan se fram emot en välkomnande och produktiv atmosfär där de kan optimera sin tid och samtidigt bidra till en mer hållbar framtid.

Datum och plats för mässan
Ekonomi & Företag, 25–26 september 2024, Kistamässan

Presskontakt Ekonomi & Företag
Malin Wiktorsson, Project Manager
malin.wiktorsson@easyfairs.com

Presskontakt Rekomo
Maria Janson Tranefeldt, Regionchef Sthlm
maria.tranefeldt@rekomo.se

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar över 110 marknadsledande eventtitlar i 12 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs rankas som nummer 11 bland världens främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Visit the future och läs mer på www.easyfairs.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Lafère
Group CEO