PRESSINBJUDAN: PLASTTEKNIK Sverige/Danmark 2011 den 4 – 5 maj

PRESSINBJUDAN: PLASTTEKNIK Sverige/Danmark 2011 den 4 – 5 maj

easyFairs vill hälsa dig hjärtligt välkommen till PLASTTEKNIK Sverige/Danmark 2011 – Nordens största och ledande plast- och gummimässa – på Malmö Arena den 4 – 5 maj.

Under två dagar förvandlas Malmö Arena till ett mecka för plast- och gummiprodukter. På plats kommer 200 utställare i två fulla mässhallar att visa de senaste nyheterna och morgondagens innovationer för Sveriges och Danmarks tillverkande indsutri. På agendan står också ett omfattande seminarieprogram med föreläsningar, debatter och aktiviteter – allt för att PLASTTEKNIK 2011 inte bara ska bli Nordens största, utan också den mest omfattande mötesplatsen i sitt slag.

Kompetensutveckling på mässans kostnadsfria seminarier
Trender, miljö, material och metallersättning är bara några av de ämnen som det kommer att föreläsas om på mässans seminariescen. Här följer ett utdrag ut programmet som det kan vara värt att stanna till på:

4 maj

9.15 – Vilka är konsumenternas preferenser och hur påverkar det valet av inköp?
Lotta Ahlvar på Svenska Moderådet, talar om trender inom mode, design, livsstil och inredning och hur dessa interagerar med varandra under 2011.

11.15 – Så kan vi exportera plast-Sverige
Anders Ekdahl, VD, Svensk Industriförening pratar om att svenska företag både kan och behöver exportera mer än vad de gör idag.

12.00 – Plastskräp i haven utgör ett växande hot mot plastbranschen
Pontus Alm arbetar med medlemsrådgivning och utbildning på Plast- & Kemiföretagen. Han kommer att berätta om programmet Operation Clean Sweep.

5 maj

11.15 – Prisutdelning – SPIF
Svensk Plastförening delar ut priset Unga Designers Awards.

12.45 – Metallersättning
Jimmy Ågren, marknadschef på AD-Plast, berättar om polymera material som ett naturligt steg i en miljövänlig modern utveckling av nya produkter.

Mer information om mässprogrammet finns på www.easyFairs.com/PLAST.

Malmö Arena, Malmö

Mässans öppettider
4 – 5 maj kl 9.00 – 16.00

För mer information kontakta Ann-Kristin Mogren, projektledare, 031 – 89 41 10, annkristin.mogren@easyFairs.com.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com