Press release -

EBG presenterar: Ann-Mari Nystedt, Country Supply Manager, ABB AB - talare och inspiratör på P2P Summit 2013

Välkommen Ann-Mari Nystedt, Country Supply Manager, ABB AB.

Inom ABB-koncernen, med dess ledning i Zürich, finns ett tydligt förändringsmandat där inköp spelar en central roll. Globala strategier ska anammas och implementeras lokalt. Den interna samordningen ökar och gemensamma verktyg för inköp införs.

Hur har ABBs Country Supply Manager i Sverige arbetat för att samordna, informera och  motivera den egna organisationen kring potentialen inom inköp?

Vad krävs för att inköp ska få den strategiska roll som krävs för att uppnå den potential vi vet att inköp besitter?

Hur samverkar inköp och shared service center för ökad kontroll och styrning?

Gemensamt för våra träffar är det stora fokuset på erfarenhetsutbyte och diskussion. Vi tror på att föra samman funktioner och att prata process i relation till enskilda transaktioner (spend, faktura, betalning).

Under P2P Summit den 16 April 2013 fokuserar vi på de olika faser företag och organisationer i olika grad behöver gå igenom för att uppnå önskade resultat: förstudie | genomförande | förvaltning & uppföljning. Vi talar också om vad, hur och vem som bör involveras i dessa olika faser och inte minst – hur ser vi genomgående till att få det stöd och de resurser som behövs oberoende av vad det är vi vill styra eller kontrollera.

För anmälan och mer information - klicka här! Representerar du ett "expertföretag" och vill veta mer hur ditt företag kan medverka under P2P Summit 2013 - kontakta oss här!

Välkommen!

• Economy, Finance

• spend management
  • purchase-to-pay