Fläktar, elmotorer och växlar hos ebm-papst på Subcontractor 2013

Fläktar, elmotorer och växlar hos ebm-papst på Subcontractor 2013

Välkommen till ebm-papst i monter A03:31 på Elmia Subcontractor 12-15 november. Registrering av biljett för fri entré.

Elmotorer och växlar

Växeltillverkaren Zeitlauf ingår numera i ebm-papst gruppen. ebm-papst erbjuder därmed kompletta drivlösningar med en rad olika motortyper och växlar för en lång rad applikationer. ebm-papst visar bland annat följande nyheter inom drivteknik på mässan:

Fläktar

Sortimentet från ebm-papst är marknadsledande med fläktar som sträcker sig från små kompaktfläktar på 0,2 W till stora axial och radialfläktar med motoreffekt på hela 12 kW. Genom hela sortimentet har ebm-papst energieffektiva motorer som bygger på företagets GreenTech EC-teknologi. I montern visas bland annat dessa fläktnyheter:

• Nya 420JH Liten och kraftfull fläkt med måtten 40x40x28 mm. Klarar flöden ända upp till 38 m3/h och tryck upp till 175 Pa. Högre verkningsgrad och lägre ljudnivå än tidigare modeller.
    Läs mer om nya 420JH (eng)
  • 3250JH Kompakt prestandafläkt i nya S-Force serien med måtten 92x92x38 mm.
  • 3300N Tystare och effektivare Multifan fläkt med måtten 92x92x32 mm.
  • AxiCool Smarta "plug and play" EC-axialfläktar som är mycket enkla att installera. Avsedda för bland annat förångare.
    Läs mer om AxiCool (eng)
  • Ex-fläktar försedda med GreenTech EC-motorer.
    Läs mer om våra Ex-fläktar (eng)
  • Rökgasfläkt för fastbränslepannor försedda med GreenTech EC-motor.
    Läs mer om GreenTech rökgasfläkt (eng)

Bemanning i montern

• Johan Ekbom, tis-ons (elmotorer & växlar)
  • Jan-Olof Hedman, tis-ons (kompaktfläktar)