På electronica virtual demonstreras DiaForce och AxiForce

Produktnyhet från ebm-papst visas på Electronica virtual

Nyhet!

DiaForce diagonal kompaktfläkt.
Precis som i en axiell fläkt tar den nya kompakta diagonalfläkten från ebm-papst också in - och ut -lopp i axiell riktning. Det är många gånger enklare att installera i vissa applikationer än en centrifugalfläkt. Men levererar högre tryck än en axialfläkt med samma byggmått.
DiaForces hemlighet ligger i den unika geometrin i fläkthjul och hus, som i dess optimerade form minimerar turbulens och samtidigt ökar tryckförmågan.
Ljudnivån minskar med 6 dB (A) och ger upp till 50% högre luftprestanda, vilket ses som särskilt viktigt för kylning av elektronik i t.ex. datacenter eller basstationer för mobil kommunikation.
De första proverna av DiaForce finns redan tillgängliga, serieproduktionen börjar våren 2021.

AxiForce axial kompaktfläkt
AxiForce-fläktserien utvecklades för applikationer med högt mottryck, t.ex som i frekvensomriktare, robotstyrenheter och LED-skärmar.
Fläktarna har aerodynamiskt optimerade pumphjul och fläkthus - AxiForce 80 uppnår en effektivitetsökning på 42% och minskar buller med 7 dB (A).
AxiForce finns också med helt inkapslad elektronik, som är dammtät och har ett mycket bra skydd mot vatten (IP68).
En version för högre EMC-krav enligt DIN EN 55032 klass B finns som tillval.
AxiForce-serien finns i storlekarna 80x80x38, 120x120x38 och 172x150x51 mm.

electronica virtual är öppet dygnet runt från 9-12 november 2020 och det kostar inget att besöka de virtuella produkt presentationerna.
För mer information och registrering, besök electronica virtual.

Registrera dig för att se mässan online HÄR