Carsten Ederer ny VD på ebm-papst AB

Carsten Ederer ny VD på ebm-papst AB

Den 30 september avslutade Robert Berg sin tjänst som VD på ebm-papst AB efter nästan 4 år. Efterträdare på posten som VD är nu Carsten Ederer som tillträdde den 1 januari 2019.

Carsten, som har en teknisk bakgrund med högskoleutbildning inom industriell ekonomi, har arbetat på ebm-papst i Tyskland sedan 2004 och kommer närmast från en tjänst som teknisk chef på ebm-papst:s kontor i Singapore. Med sin erfarenhet inom koncernen och tekniska kunnande blir Carsten en utmärkt ledare för den svenska organisationen.

- Jag ser fram emot att fortsätta leda ebm-papst till nya framgångar och att fortsätta utveckla våra erbjudanden och kundservice så att våra kunder får de bästa lösningarna. Vi ska vara det självklara valet, säger Carsten Ederer.