ebm-papst på ISH i Frankfurt den 12-16 mars

ebm-papst på ISH i Frankfurt den 12-16 mars

Givetvis är ebm-papst på plats när det är dags för en av världens främsta mässor inom bland annat ventilation samt bygg- och energiteknik. När ISH arrangerades förra gången besöktes mässan av totalt 200 000 besökare och de 2 300 utställarna kom från 58 olika länder. Denna gång hittar du oss i Hall 11, Monter B90. Ska du besöka ISH hoppas vi att du också passar på att besöka ebm-papst monter där vår tekniska chef/marknadschef Pär-Johan Sandberg och försäljningsingenjör Jan Edlinger finns på plats den 12 och 13 mars. Ring gärna till Pär-Johan (010-454 44 12) och Jan (10-454 44 03) och boka ditt besök.

Det finns många nyheter de gärna berättar mer om liksom alla fördelar med ebm-papst satsning på KOMPLETTA EC-lågenergifläktar. Kompakt design, integrerad styrelektronik (0-10V) och ”plug and play” (ingen krånglig programmering) lyfter begreppet enkel installation till en ny nivå. Snabbare och mer kostnadseffektiv installation i slutprodukten med färre komponenter är starka argument, men det finns fler!

Bättre, tystare och smartare ventilation till lägre kostnader

Kraven på förbättrad och mer energieffektiv ventilation i bostäder, kontor, skolor och många andra miljöer resulterar i allt fler projekt där äldre ventilationsteknik ersätts med nya, mer effektiva, tystare och mer energieffektiva lösningar. ebm-papst nya kammarfläkt RadiPac är en sådan lösning och förutom den förenklade installationen finns det många fördelar i de nya möjligheter som öppnas till flexibel, behovsanpassad och energismart fläktstyrning. Vårt KOMPLETT-koncept innebär också att en modernisering av ventilationen kan genomföras till lägre kostnader jämfört med andra lösningar.

De senaste nyheterna hittar du i ebm-papst monter

ebm-papst har under 2012 presenterat mycket nytt och i en mycket komplett monter kan du givetvis ta del av de flesta nyheterna.

En av våra senaste nyheter är RadiPac. Det är namnet på vår nya extremt kompakta (endast 759 mm djup) kammarfläkt, försedd med GreenTech EC-motor på upp till hela 12 kW. Kammarfläktarna RadiPac-serien är försedda med högeffektiva fläkthjul med optimal aerodynamik i storlekar ända upp till ø900 mm.

För bostadsventilation visar vi till exempel våra nya energieffektiva, robusta och tysta radialfläktar med F-hjul försedda med med GreenTech EC-motorer.

I montern hittar du också våra axialfläktar HyBlade. Utmärkande för dessa är hög verkningsgrad, låg ljudnivå, reducerad miljöpåverkan och låg vikt. Vårt sortiment med HyBlade axialfläktar är nu heltäckande och på ISH kan du få mer information om HyBlade-fläktarna som finns i storlekar från ø300 mm ända upp till ø1250 mm.

Vårt sortiment med moderna radialfläktar med B-hjul, RadiCal, visas givetvis. Fläkthjulet är tillverkat i plast och den unika aerodynamiken gör att fläkthjulet har hög verkningsgrad och en mycket låg ljudnivå. RadiCal lämpar sig för lågtrycksapplikationer.

Eftersom ebm-papst är ett världsledande företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer är vår monter den givna platsen för en presentation av  marknadens hetaste nyheter. Välkommen till vår monter på ISH så ska vi ge dig en komplett bild av allt det nya!

Fakta om ebm-papst

ebm-papst är ett världsledande företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer. Spetskompetens inom avancerad motorteknologi, smart elektronik och aerodynamik har banat väg för vårt framgångsrika fläkt- och motorsortiment. Våra kunder finns bland annat inom ventilation, kyla, värme, telekommunikation, elektronikindustri och fordonsindustri. I vårt dagliga arbete försöker vi alltid hitta den optimala lösningen för kundens applikation. Ofta innebär det att vi utvecklar, producerar och levererar en fläkt eller elmotor som är anpassad speciellt för vår kund. Vår ambition är alltid ett nära och långsiktigt samarbete med kunden.

Vårt huvudkontor finns i Mulfingen i Tyskland. I Sverige har vi huvudkontor, lager och montering i Järfälla. I Skinnskatteberg har vi plåtbearbetning och monteringsverksamhet. Utöver det har vi försäljningskontor i Göteborg, Helsingborg, Karlstad, Järvsö, Växjö och Ljungby. Vi är certifierade enligt ISO 9001:2008 och ISO 14001:2004. Företaget har en uttalad miljöfilosofi för hållbar utveckling. Som ett resultat av vår satsning på forskning och utveckling har vi marknadens i särklass mest kompletta sortiment med EC-lågenergifläktar. Tack vare avancerad och modern motorteknologi med integrerad motor- och styrelektronik kan energianvändningen för fläktdrift många gånger minskas med över 50%.

Omsättning Sverige: 286 miljoner SEK (11/12)
Omsättning ebm-papst totalt; 1,38 miljoner EUR (11/12)
Antal anställda ebm-papst totalt: 10564 (11/12)
Antal anställda Sverige: 62 (11/12)