Nu blir det gratis att bli medlem i EcoBride Club

Nu lanseras EcoBride Club Free. EcoBride Club är en mötesplats på internet med tips och inspiration för eko-lifestyle och bröllop. Från och med idag blir det gratis att bli medlem för alla som vill ha tips och inspiration för hur man kan spara både pengar och miljö inför bröllopet.

Idag, den 20 september, är det premiär för gratis medlemskap i EcoBride Club. Online-klubben EcoBride Club har funnits sedan januari 2013 som betalversion. Nu lanserades en gratisversion med fokus på inspiration för ekobröllop och konkreta tips för hur man kan spara både pengar och miljö. Målgruppen är såväl brudpar som tärnor, marsalkar, mammor och vänner som vill vara delaktiga i bröllopsplaneringen.

- Vi vill vara ett personligt alternativ som kompletterar övriga bröllopsforum på nätet. EcoBride Club passar alla som vill ha konkreta tips på hur man kan spara pengar och miljö både till vardag och till fest, säger Veronyca Waldemarsdotter, klubbdirektör för EcoBride Club.

Nuvarande betalmedlemskap döps om till EcoBride Club Premium och får utökat innehåll riktat specifikt till brudparen. Premium-versionen kommer även fortsättningsvis att kosta 99 kronor per månad som löpande abonnemang. Bland annat ingår personlig rådgivning via mail där brudparen kan ställa sina frågor och bolla idéer under bröllopsplaneringen.

- Premium-medlemskapet är för brudpar som vill ha personlig rådgivning av en bröllopsexpert. Det är tänkt som att ha en bröllopskoordinator online. En rådgivare man kan maila när det kört ihop sig eller helt enkelt behöver någon att bolla idéer med under bröllopsplaneringen, säger Katharina Brunat, grundare EcoBride.se

I medlemskapet ingår även rabatter på produkter och tjänster inför bröllopet, tillgång till checklistor, experthjälp från bröllopsbranschen, kontakt med utvalda leverantörer och möjlighet att byta tankar och idéer med andra brudpar.

För mer information:

Katharina Brunat
Grundare EcoBride
Epost: katharina@ecobride.se
Hemsida: EcoBride.se

Facebook: facebook.com/EcoBride
Twitter: @EcoBride
Pinterest: pinterest.com/EcoBride

Om EcoBride
EcoBride vill inspirera fler att arrangera ekobröllop. Bröllop som sker i samklang med naturen och vår omvärld utan att ge avkall på vare sig känsla, kvalitet eller budget. EcoBride erbjuder bröllopskonsultationer, koordinering och eko-möhippor samt utbildar företag att kunna svara på sina kunders eko-önskemål. På EcoBride.se hittar du praktiska tips, nyheter och inspiration för ekobröllop.  www.ecobride.se