Econova deltar på årets Elmia Garden & Park

Pressmeddelande -

Elmia Garden & Park 2023: Econova presenterar produktnyheter och föreläsning om torvfri jord på årets trädgårdsmässa

Den 26-28 september är det äntligen dags för den årliga trädgårdsmässan Elmia Garden & Park i Jönköping! Vi på Econova kommer att finnas på plats för att visa upp våra senaste produktnyheter och berätta om vårt hållbarhetsarbete. Dessutom kommer besökarna att få ta del av vår nya produktkatalog för säsongen 2024.

Våra montrar kommer att vara belägna på D01:12 (Garden) & B05:10 (Park) och det kommer där finnas möjlighet att träffa våra duktiga säljare och få en personlig presentation samt svar på eventuella frågor.

Föreläsning om framtidens jord

Under mässan kommer även vår produktutvecklare Mattias hålla en föreläsning om torvfri och torvreducerad jord samt vårt utvecklingsarbete inom framtidens jord och odlingssubstrat. Missa inte detta tillfälle att höra mer om vårt hållbarhetsarbete!

Talare: Mattias Persson, Produktutvecklare på Econova

Plats: scenen i hall C

Tid: tisdag 13:20 och onsdag 15:40

Vi ser fram emot att träffa kunder, branschkollegor och trädgårdsentusiaster på Elmia Garden & Park 2023!

Regioner

Econova skapar hållbara affärer inom återvinning och trädgård. Vår styrka bygger på kunskap om behandling och förädling av restprodukter som går att återföra som resurser i kretsloppet. I rollen som ”miljöintegratör” bidrar vi till att sammanföra olika aktörer och skapa förutsättningar för en branschöverskridande samverkan kring material- och energiflöden på regional nivå. På koncernnivå är vi 120 anställda som tillsammans omsätter cirka 500 MSEK .

Cecilia Wolf

Presskontakt Marknadschef Sverige 0725739472

Econova är en innovativ aktör inom återvinning och biobränsle. Med varumärket Weibulls i spetsen är vi det ledande trädgårdsföretaget i Norden.

Econova omhändertar material som traditionellt ansetts vara avfall och omvandlar det till nya råvaror. Vår kunskap inom återvinning sträcker sig över flera olika branscher. Bland våra kunder finns skogsindustrier, energiproducenter, trädgårdsnäring och kommuner. I koncernen omsätter vi i dag 500 MSEK och är cirka 120 anställda.

Econovas styrka bygger på kunskap om behandling och förädling av restprodukter som går att återföra som resurser i kretsloppet. Det är genom att ersätta ändliga resurser med återvunnet material som vi ger vårt mest betydande bidrag till en minskad miljöpåverkan.

I rollen som ”miljöintegratör” bidrar vi till att sammanföra olika aktörer i resurseffektiva lösningar och skapa förutsättningar för en branschöverskridande samverkan kring material- och energiflöden på regional nivå. Genom att se helheten genererar Econova ömsesidig affärsnytta och miljötjänster för samhället i stort.

Econova
616 21 Åby