På billedet ses nyhederne pion asters 'Peony Chamois' og skabiosa 'Salmon Queen' samt amarant 'Garnet Red', dild 'Pikant' og stolte kavaler 'Dobbelt Click Mix'..

Weibulls frønyheder 2023, indbyder til en farve- og smagsrig dyrkninssæson!

Weibulls imødeser markeds trends og lancerer rekord mange frønyheder til den kommende sæson. Blandt de nye tilkomne finder du både blomster og spiselige sorter med fokus på grøntsager og blomster til snit. Dyrknings trenden forsætter med at vokse, og mange drømmer om at blive selvforsynende med grøntsager og ikke mindst at høste sine egne snitblomster efter sæsonen. Den moderne konsument sætter holdbarhed samt det at vi skal tage vare på det jorden tilbyder højt. Holdbarhed er en hjertesag for Weibulls, som fortsætter med at satse på økologiske KRAV-mærkede frø.

Krav-mærkede frø
Blandt de KRAV-mærkede nyheder findes blandt andet en valmue i en fantastisk farvesammensætning, som skifter i hvid og lilla, en smuk orangerød solsikke og ikke mindst en vinter squash `Leckør`F1 i en flot sølvgrå nuance. Blandt de KRAV-mærkede frø finder du også purløg, fennikel, gule løg, røde løg, majroe, peberfrugt, agurk og tomat.

Snitblomster
Man satser stort på snitblomster til buketter med blandt andet skabiosa. Pion asters og stolte kavaler i abrikose nuancer. Sammen med dramatiske riddersporer `Fancy Smokey Eyes`og statise Àpricot Shades`kan du skabe smukke buketter fra sommer til efterår. Årets zinna kommer i nuancer fra lys gul til mørk rødrosa og tilbyder en hel sæson med smukke blomster. Zinna er meget holdbar og populær som snitblomst, men også fantastisk smuk i haven, den tiltrækker desuden også sommerfugle og andre pollinærer. Blandt årets nye blomster finder du også solsikker, stolte kavalerer, sommer floks, morgenfrue og valmue.

Tomater
Blandt de spiselige nyheder finder du blandt andet agurk, squash og ærter samt flere forskellige tomatsorter med forskellig farver, former og smag. Kirsebærtomat ‘Bolstar Baloe’ F1 giver rigelig høst af fantastiske gode og søde tomater som vokser i store klaser. Rigt givende tomat ‘Oh Happy Day’ F1 har en god smag som er behageligt balanceret mellem sødme og syre. ‘Rubylicios F1’ har en utrolig sødme og syrlighed. Med sin smukke orangerøde farve og lækre smag bliver den en favorit i sommerens salater!

Weibulls frønyheder tilbyder noget til alle og skuffer ingen. Alle nyheder samt frøkataloget for 2023 kan ses på weibulls.dk i løbet af november måned.

Alle frønyheder 2023:

Tomat ’Agro’ F1
Tomat ’Oh happy day’ F1
Tomat ’Rubylicious’ F1

Læs mere om sorterne i det vedhæftede dokument.

For mere information, kontakt:
Anette Johansson, Produktchef Frø Weibulls
Telefon: 0705452395, mail: anette.johansson@econova.se