EcoRide i TV! – Reportage om EcoRide och elcyklar i norsk TV

EcoRide i TV! – Reportage om EcoRide och elcyklar i norsk TV

Fler och fler ser fördelarna med en elcykel från EcoRide – både en härlig cykelupplevelse och ett smidigt och energieffektivt fordon.

Våra elcyklar  är vanliga cyklar som är utrustade med ett kraftfullt och effektivt Litium-Jon batteri och en motor som aktiveras när du börjar trampa. På alla våra modeller är batteriet lågt placerat bakom sadelstolpen vilket ger en balanserad tyngdpunkt och goda cykelegenskaper.

Välkomna till någon av vår elcykelbutik (karta) i Stockholm, Göteborg, eller Malmö, eller till någon av våra EcoRide återförsäljare runt om i landet. Här kan du prova en elcykel från EcoRide. (Återförsäljare i Norge)

Här kan ni se TV-reportaget från norska programmet ”God morgen Norge”:

Spana även in vår storsäljare: EcoRide Ambaddador ERC med 8 eller 3 växlar:

Över 5000 sålda EcoRide-elcyklar i Skandinavien. Hitta en EcoRide elcykel som passar just dig bäst ur vårt breda modellprogram. Alla våra elcyklar har 36V 10Ah litium-jon-batteri och 250W bortlöst elmotor. Vi levererar ut elcyklarna nästintill färdigmonterade över hela Skandinavien, cykelklara på 15 minuter!

Kom gärna och Upplev känslan med en EcoRide hos våra återförsäljare runt om i Sverige eller i våra egna butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Den som vill ta sig fram på ett modernt sätt väljer idag en EcoRide-elcykel!

Det blåser nya vindar - I love motvind

Den som vill ta sig fram på ett modernt sätt väljer idag en EcoRide elcykel. Många väljer elcykel av miljöskäl. Att ställa ifrån sig sin bensindrivna bil är ett effektivt och enkelt sätt att minska koldioxidutsläppen och leva grönare. Dessutom är det mer ekonomiskt. Andra väljer elcykel för njutningens skull. Att trampa en EcoRide är en ren fröjd. Alla borde få uppleva känslan! Elmotorn hjälper dig som en härlig vind i ryggen i de allra segaste uppförsbackarna eller när du vill spara på dina egna krafter. Trots att du tar cykeln till jobbet är du inte det minsta svettig när du kommer fram. Att du glider förbi morgonköerna, slipper eventuella biltullar och får bra motion är en bonus. På en EcoRide blir du morgonsrusningens vinnare!

Så funkar EcoRide med ActiveDrive™

Vårt unika assistanssystem ActiveDrive™ har alla funktioner man kan önska sig hos en EcoRide-elcykel. Vi har tagit fram ett system grundat på våra kunders önskemål och våra egna erfarenheter från elcyklar. Grundidén hos systemet är smart funktionalitet på ett lättmanövrerat sätt. Med ActiveDrive™ kan du med ett enkelt knapptryck välja hur din EcoRide ska assisteras. Med valet steglöst läge baseras assistansen från elmotorn på hur snabbt du trampar. Hög tramphastighet ger mycket assistans och en lägre tramphastighet ger lite mindre. Med valet tre fasta hastighetslägen strävar din EcoRide efter att uppnå, och sedan bibehålla, den förhandsbestämda hastigheten så länge pedalerna är i rörelse. Hastigheterna är 15 km/h, 20 km/h och 25 km/h. På ActiveDrive™-kontrollpanelen kan du under färd sätta på och stänga av assistansen, alltså växla mellan vanlig cykel och elcykel. Du kan även styra din EcoRides huvudbatteridrivna LED-belysning med ett knapptryck. Med gasreglaget på din EcoRide kan du steglöst styra när och hur mycket elektrisk kraft du vill tillföra din elcykel. Gasreglaget fungerar upp till 6km/h när du inte trampar och upp till 25/km när pedalerna är i rörelse.

Sammanfattningsvis möjliggör ActiveDrive™ fyra olika färdsätt; vanlig cykelsteglöst lägetre fasta lägen samt gasreglage. ActiveDrive™ är helt unikt på elcykelmarknaden och lyfter fram den fulla potentialen hos våra EcoRide-modeller!

Läs mer om EcoRide-elcyklar fungerar här.