Ecovivas julkassar – en succé!

Ecoviva som levererar prisbelönta ekologiska matkassar till Stockholm, Uppsala och Göteborg, kommer även i år att leverera ekologiska julkassar till ett frodigt julbord för 10 personer. Ecoviva vill upprepa förra årets succé, där de exklusiva julkassarna sålde slut snabbt med otroligt nöjda kunder.

-  Ecovivas julkassar ska vara en upplevelse. Både med riktigt god julmat och delikatesser, men även vill vi ge julfrid. Kunden sparar enormt med tid att få våra julkassar hem till dörren, då våra ekologiska råvaror är svåra eller omöjliga att få tag i. Det är extra roligt att vi lyckades så väl förra året då lovorden haglade. I år ska julkassarna bli än lyxigare med några till nyheter, säger Amina Bergendahl, en grundare till Ecoviva.

I Ecovivas julkassar finns alltifrån inlagd ekosill, olika sorters lax, bland annat milt bokträdrökt ekolax från nordskottska atlantkustent , flatrökt Clariasål, som är en svensk miljösmart nyhet, mathantverksmässiga ostar från Väddö gårdsmejeri och två sorters handbakat knäckebröd till det kalla bordet.  Ekologisk julskinka från Jord på Trynet, handgjord lyxkorv från Korvhantverk Stockholm, och rökt viltkött från Bergslagsdelikatesser är några av läckerheterna till det varma julbordet.

-  Vi sätter en ära i att få leverera julkassarna hem. Vi ser det som ett hedersuppdrag då julbordet är en så central del av julfirandet. Julmaten är grunden för både festligheten och julfriden. Därför tummar vi inte på kvaliteten, säger Annika Riis Kristoffersson en av grundarna till Ecoviva.

Ecovivas julkassar kommer att säljas i begränsad volym då en del råvaror är exklusiva med begränsad tillgänglighet. Julkassarna levereras till Storstockholm. Uppsala och Storgöteborg den 19/12. Priset är 230 kr per person eller 2295kr för 10 personer. Läs mer om julbordsmenyn: www.ecoviva.se/julkasse

• julkasse
  • mathantverk
  • ekologiskt julbord
  • ekologisk julmat
  • ecovivas julkasse
  • ecovivas matkasse

ECOVIVAS MATKASSAR UTMÄRKER SIG:

• Ecoviva är nominerade till Arla Guldko, Matbranschens Oscar, 2013, 2012 och 2011 för Bästa Miljöarbete
  • Ecoviva får omdömet i Träningoch Hälsa okt 2012 ” "Ecoviva är i topp och är överlägsna vad gäller råvarukvalitet 4,8 av 5."
  • Ecoviva VEGO utvärderas av Minplanet (WWF) och Ecoviva är ”bättre än  Bäst i test” 2012
  • Ecoviva är Bäst i test av Minplanet (WWF och TV4) i utvärdering av 12 olika matkassar, 2011
  • Ecoviva är Bäst i Test av Expressen söndag, 2011
  • Ecoviva nominerades till Årets Matinspiration av Livsmedelsbranschen, 2010