Edblad lanserar sommarkollektion - A season of Fun

Positiva symboler, färgstarka pärlor och helande stenar

Sommarens kollektion fokuserar på positiva symboler och naturstenar som anses ha helande effekter. Bland nyheterna hittar du bland annat en klassisk lyckobringande fyrklöver, en vacker kolibri och naturstenar i olika färg och form.

Edblads designteam har arbetat mycket med färger och mjuka texturer, med pärlor och stenar av olika slag. Edblads nya smycken gör det möjligt att kombinera, personifiera och skapa något unikt.

Paisley

Idén till serien Paisley kommer just från det klassiska paisleymönstret som serien fått sitt namn efter. De mjuka och snirklande formerna återfinns på halsband, örhängen och ringar i olika storlekar. Satsa på statementörhängena till fest och den mindre varianten till vardags. Gillar du att blanda metaller? Bästa stylingtipset är att stapla en ring av varje metall på varandra för en snygg och personlig look.

Oyster
Vackert glänsande med formen av ett ostron är den eleganta serien Oyster. Med stora örhängen av olika slag och en lång vacker kedja har du en avskalad och elegant look redo på nolltid.

Collier Pearl
Pärlor är något vi ser mycket av den här säsongen och särskilt de färgade varianterna. Collier Pearl är en serie med små fina sötvattenspärlor och karbinlås som du dessutom kan hänga en berlock på om du vill. De naturliga pärlorna varierar i både färg och form vilket gör alla smycken i serien unika. En extra rolig nyhet är att det finns flera fotlänkar i sommarens kollektion, en av dem hittar ni i serien Collier Pearl.

Crystals & Natural Stones
Den här säsongen erbjuder flera naturstenar i olika färger och former. Naturstenarna introducerades redan under våren och nu hittar du även månadsstenar bland nyheterna, var och en med sin egen speciella betydelse!
Serien Leonore har funnits hos Edblad ett bra tag och nu kommer den i en ny tappning - en multivariant med små fina kristaller i massor av härliga färger. Leonore multi är en Limited Edition-serie och säljs endast i Edblads egna butiker och online.

Edblads Sommarkollektion lanseras 7 april.