TRUE CONNECTION

I takt med att världen sakta går vidare, har Edblads designstudio hämtat inspiration ur en tid som utmanat allt. Gemenskapen som uppstått, viljan att ge och hjälpa andra har gett kraft och en insikt om att allt är sammanlänkat.

Vårkollektionen speglar vår längtan till naturen, som skapat gerillaodlingar på tak och oväntade platser i staden. Vi rör oss i urbana parker vars välordnade struktur bryts.

Barley
Ett voluminöst hjärta med sin uppskalade rolokedja och t-bar.

Det stiliserade hjärtat med blankpolerad välvd yta, blir maximalistisk i sin volym med chunky kedja. Barley erbjuder både statementsmycken och enklare delar, samt en ”Mor & dotter-serie”.

Till Alla hjärtans dag kan man köpa något ur serien till sin partner, till sitt barn, sig själv eller ett hjärta till en vän som behöver lite kärlek.

Barley kommer i blankt stål och med 14K guldplätering.

Trellis Chain & Trellis Pearl
Serien TRELLIS har fokus på kedjor och förkroppsligar det urbana och det samtida. De senaste säsongerna har kedjan varit i fokus och tagit för sig mer och mer. I TRELLIS har vi brutit ut länkarna och lekt med proportioner.

Den ena delen av serien består av rena kedjor och i den andra delen kombineras kedjan med odlade sötvattenspärlor. Serien påvisar en kontrast mellan det hårda processade stålet och den naturliga mjuka pärlan. Trellis kommer i blankt stål och 14K guldplätering med odlade sötvattenpärlor.

Edblads vårkollektion lanseras i butik och online den 21 januari 2021.

• mode
  • livsstil
  • skönhet
  • halsband
  • armband
  • ringar
  • örhängen
  • smycken

Edblad är ett svenskt designföretag, skapat med en vision om att förstärka varje kvinnas uttryck - ”Enhance You”. I sortimentet erbjuds smycken och smyckesförvaring med unik Edblad-design, fin kvalitet till ett attraktivt pris. Edblad grundandes av Hans och Cathrine Edblad 2006 på Singö i Roslagen med en uttalad ambition att bygga ett ansvarsfullt etiskt designföretag med hållbara produkter. Edblad har idag flera egna Edblad butiker, e-handel, samt stora återförsäljare i både Sverige och utlandet. Edblad har sitt centrallager & logistikcenter i Gåsvik, Roslagen, där även Edblad restaurang och outlet finns. Huvudkontoret är placerat i centrala Stockholm.