Edio HealthCare efterlyser människor som vill sänka sitt kolesterol naturligt

Edio HealthCare efterlyser människor som vill sänka sitt kolesterol naturligt

Edio HealthCare söker nu män och kvinnor i alla åldrar som vill sänka sitt kolesterol på naturlig väg.

Lycq är en naturlig kolesterolsänkande tablett med växtsteroler från tall, vilka har en dokumenterad klinisk effekt på kolesterolet i blodet. Edio HealthCare söker människor som vill göra en hälsotest, prova Lycq och dela med sig av sina erfarenheter i tidningsintervjuer och på hemsidan.

Växtsteroler har sedan 1950-talet en väl dokumenterad klinisk effekt på kolesterolhalten i blodet. Växtsteroler är mycket svåra att lösa i både vatten och fett och därmed svåra att göra tillgängliga i tablettform. På 90-talet började man istället modifiera växtsterolerna kemiskt och använda som tillsats i vissa feta livsmedel t ex bordsmargarin som exempelvis Becel.

Lycq är en svensk innovation, baserad på internationell forskning, som innehåller växtsteroler från tall. Den patenterade processen gör det möjligt att framställa naturliga kolesterolsänkande tabletter. Med Lycq finns  för första gången växtsterolerna tillgängliga i tablettform- utan kemisk modifikation och utan tillsatt fett. Ett regelbundet intag av Lycq sänker kolesterolhalten i blodet med runt 10%. Ett så lågt kolesterolvärde som möjligt är önskvärt, varför växtsteroler med fördel kan intas även i förebyggande syfte. Ett för högt kolesterolvärde, är tillsammans med rökning och högt blodtryck de tre största riskfaktorerna för att drabbas av hjärt-kärlsjukdomar.

Vill du veta mer?
Kontakta Sofia Heurlin på sofia.heurlin@gmail.com