Tidningen Land skriver om den naturliga kolesterolsänkaren Lycq

Tidningen Land skriver om den naturliga kolesterolsänkaren Lycq

Tidningen Land nr 8/2011 innehåller en artikel med rubriken "Stärk ditt hjärta med kosttillskott". I artikeln presenteras preparat med dokumenterad effekt på hjärt/kärlhälsan. Om den naturliga kolesterolsänkaren Lycq skriver man:

"....Lycq är ett nytt svensktillverkat kosttillskott i tablettform med högt innehåll av växtsteroler från tall. Väldokumenterad effekt på förhöjd kolesterolhalt. Effekten kommer av att växtsterolerna blockerar upptaget av kolesterol till blodet från mag- och tarmkanalen. EU har just godkänt att produkter med tillräcklig mängd växtsteroler får använda hälsopåståendet: Sänker kolesterolvärdet" (ur tidningen Land nr 8/2011) Läs artikeln i sin helhet i bifogade PDF.

Om Lycq
Lycq innehåller växtsteroler, vilka har en väl dokumenterad klinisk effekt på kolesterolhalten i blodet och bl a är den kolesterolsänkande substansen i Becel. Genom lanseringen av Lycq finns nu växtsteroler för första gången tillgängliga i tablettform, utan kemisk modifiering och utan tillsatt fett. Tabletten säljs på Apoteket och i Life butiker. Växtsteroler är effektiva och det tar ofta bara ca 2-3 veckor innan man kan se effekten på sina blodvärden.

För ytterligare information, bilder och produktprover kontakta:
Jens Mogensen, VD Edio HealthCare, jens.mogensen@ediohealthcare.se, mob: 0703 002 002, alt Sofia Heurlin, informationsansvarig, sofia.heurlin@gmail.com, mob: 0707263301.

Sofia Heurlin

Presskontakt Informationsansvarig 0707263301