Nästan hälften av Världssäljarna har fått jobb!!!

På måndag 15 augusti börjar en ny grupp förväntansfulla utlandsfödda säljare och marknadsförare sin utbildning till DIPLOMERAD VÄRLDSSÄLJARE.

- Det känns bra att hälsa dem välkomna till en utbildning som vi vet gör skillnad, säger Jan Danielski, projektledare och representant för Vuxenutbildnings- förvaltningen i Göteborg. Vi har just gjort en inventering och sett att närmare hälften av de 33 som gick ut i juli skaffat sig arbete.

Utbildningsföretaget Eductus driver utbildningen och står för metodutvecklingen på uppdrag av Göteborgs Stad.

- Flera av de som gick ut är på gång att registrera företag och några börjar nya utbildningar i höst. Till utbildningen som startar på måndag är knappt 40 personer antagna och det finns plats för några enstaka till.

För att bli antagen krävs att man är född i utlandet, är anmäld arbetslös och har erfarenheter av försäljning eller marknadsföring. MIG, Marknadsföreningen i Göteborg är med i projektet och även Arbetsförmedlingen. Diplomerad Världssäljare är ett tvåårigt ESF-projekt som ska kunna bli en permanent utbildning inom Göteborgs Stads vuxenutbildning.

Kontaktuppgifter: Jan Danielski, Vuxenutbildningen Göteborgs Stad jan.danielski@vux.goteborg.se 0730-788373 Osborn Bladini, projektledare Eductus osborn.bladini@eductus.se 031-7048011

• jobbcoach
  • världssäljare

Eductus hjälper privatpersoner, företag och organisationer och är experter på matchning, rekrytering, integration, omställning, arbetslivsinriktad rehabilitering och vuxenutbildning. Vi finns på 43 orter i Sverige. Vi är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se