Albert stöttar alla barn i Sverige med gratis läxhjälp

Villrådiga föräldrar, stängda skolor och Covid-19 får miljontals barn världen över att stanna hemma. Albert visar sitt stöd genom att erbjuda gratis digital läxhjälp till alla familjer i Sverige som drabbas.

Information om kampanjen finns i sin helhet på www.hejalbert.se

Svenska utbildningstjänsten Albert erbjuder barn digital matematikundervisning som följer skolplanen. Med Alberts appar får elever tillgång till tusentals engagerande och pedagogiska övningar, ämnade att göra skolmatematiken roligare och enklare för barn att förstå. Kampanjen som kommer kunna stötta tusentals barnfamiljer runtom i Sverige finns att tillgå på Alberts hemsida www.hejalbert.se

Globalt har coronaviruset har gett stora effekter på samhället. Bland annat har det resulterat i att över 800 miljoner barn och unga världen över tvingats stanna hemma på grund av stängda skolor.*

–För att inte skolarbetet ska avstanna mer än nödvändigt i Sverige, ger vi alla familjer möjligheten att fortsätta studierna från hemmet med Albert. Tillsvidare - helt gratis, berättar Salman Eskandari, medgrundare av Albert.

Albert är en svensk utbildningsapp som följer skolplanen för barn mellan 3 och 16 år. Tjänsten är uppdelad i två produkter: För yngre barn (upp till 10 år) finns Albert Junior, en spelinspirerad matteapp som lägger grunden för lärande och skapar värdefull nyfikenhet. För äldre barn finns Albert, en matteapp med pedagogiska övningar och animerade videolektioner anpassade efter årskurs och läroplan.

Är du i behov av stöttning med hemundervisning? Besök Albert på www.hejalbert.se för att ta läsa mer och komma igång.

För mer information kontakta:

Nicolas Rivetto

Head of Marketing

eEducation Albert AB

nico@hejalbert.se

*Källa: https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures

• corona
  • hemundervisning
  • startup
  • skola
  • utbildning
  • svenska elever
  • edtech

Albert är barnens digitala mattelärare. Utvecklat av erfarna pedagoger, lärare och forskare för att kunna lära ut matte på ett smart, roligt och pedagogiskt sätt.