Äntligen, snart öppnar IKEA sin butik i ReTuna Återbruksgalleria!

Måndagen den 2 november är det dags, då slår IKEA upp portarna till sin nya butik i ReTuna Återbruksgalleria.

Det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda våra gäster ett besök på IKEA, säger Sofia Bystedt, centrumledare för ReTuna Återbruksgalleria.

ReTuna Återbruksgalleria och IKEA berättade om den nya butiken redan i september. Det blev en världsnyhet som spreds snabbt.

- IKEA är ett supervarumärke. När de berättar att de ska vara cirkulära 2030 och dessutom krokar arm med världens första återbruksgalleria – då blir det intressant, säger Sofia Bystedt.

Säkerheten står i fokus inför öppnandet av butiken.

Gallerians markeringar och skyltar om att hålla avstånd förtydligas. Under veckan då IKEA öppnar ska ett säkerhetsbolag säkerställa att max 200 personer vistas i ReTuna Återbruksgalleria samtidigt. På parkeringsplatsen kommer personal se till att logistiken fungerar.

- Jag vill be alla gäster att visa extra hänsyn och tänka på att hålla avstånd. Det kommer sannolikt att vara många besökare här under helgerna i november, så jag rekommenderar de kunder som har möjlighet att besöka oss under en vardag istället, säger Sofia Bystedt.

Fakta/Ska du lämna grejer på återvinningscentralen i november?

Välj gärna återvinningscentralen vid Lilla Nyby istället! Vid ReTuna kommer det troligtvis att vara mycket trafik och människor i omlopp. På återvinningscentralerna vid Lilla Nyby och Kvitten finns speciella containers för dig som vill lämna in IKEA-möbler.

För mer information, vänligen kontakta:

Sofia Bystedt, centrumledare, 016-10 64 27.

ReTuna drivs av Eskilstuna Energi och Miljö

ReTuna Återbruksgalleria och Retuna Återvinningscentral drivs av det kommunägda bolaget Eskilstuna Energi och Miljö, EEM.

EEM är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bedriva konkurrenskraftiga verksamheter inom energi- och miljöområdet. EEM ska leverera optimal nytta till kunder och invånare – med minimal miljöpåverkan. Målet är att vara ett föredöme och en inspirationskälla inom energi och miljö, samt skapa hållbar samhällsnytta för nuvarande och kommande generationer.