Angående trasiga glöd- och lågenergi lampor, vad gör vi med dem?

I Eskilstuna kommun kan du lämna farligt avfall (det vill säga bland annat glöd- och lågenergilampor) från hushållet kostnadsfritt till grovavfallsbilen eller återvinningscentralen Lilla Nyby.

Du kan även vända dig till kundcenter och lämna glödlampor, lågenergilampor, småbatterier och brandvarnare. Det finns med andra ord olika alternativ att göra sig av med sina glöd- och lågenergi lampor och det är inte meningen att våra kunder ska behöva ta sig till lilla Nyby bara för att slänga sina glödlampor.

Affärer som säljer batterier och glöd- och lågenergilampor är också skyldiga att ta hand om dem när de gått sönder. Men detta är ingenting som handlarna talar om eftersom det skapar mer jobb för dem.

För mer information är du välkommen att kontakta:

Reiner Schultz