Eskilstuna Energi och Miljö har bland de lägsta elpriserna

I dagens Expressen listas de bolag som har de lägsta elpriserna just nu. Eskilstuna Energi och Miljö Försäljning AB (EEM) ligger på delad sjundeplats när det gäller Fast elpris 1 år lägenhet (3 000 kWh/ÅR).

EEM erbjuder dessutom, som troligen enda bolag i landet, nu sina gamla och nya elkunder tak på det rörliga elpriset. Under de kalla månaderna december, januari och februari betalar man endast 169 kronor/månad för taket. Även om elpriset går upp överstiger det aldrig överenskommet takpris, men man har fortfarande samma möjlighet till lägre elpris. Fördelen med takpriset är att det bara begränsar priset uppåt. Nedåt finns fortfarande samma möjligheter som tidigare om spotpriset under vintern skulle bli lågt.

För mer information kontakta:

Erik Lindström Marknadsingenjör

Fast: 016-710 2535