Eskilstuna Energi och Miljö underlättar sopsorteringen för sina kunder

Vi på EEM har lyssnat på våra kunder och gör det enklare för alla att sopsortera. Icke brännbart avfall och brännbart avfall slås ihop och blir helt enkelt brännbart avfall och sorteras i valfri påse.

- Det här innebär bara fördelar för våra kunder säger Reiner Schulz på Eskilstuna Energi och Miljö. Idag är det icke brännbara en sådan liten del av allt avfall, mindre än en procent, så att det ur miljösynpunkt inte är försvarbart att hantera det separat ute hos kunden. Sorteringen hanterar vi senare i processen och därmed uppnår vi miljönyttan, fortsätter Reiner.

I samband med det här sätter vi också upp information till hyresgästerna om den nya sorteringen samt märker om kärlen i sorteringsrummet. Matavfall kommer precis som tidigare sorteras i grön påse. De lila och röda påsarna försvinner helt.

För mer information är du välkommen att kontakta:

Reiner Schulz

Tel: 016-710 22 43, 070-512 16 07