Eskilstuna Parasportförening tar emot sitt pris.

”Eskilstuna Parasportförening gör vår stad till en bättre plats”

1980 startade några idrottsintresserade ungdomar Eskilstuna Handikappidrottsförening för att spela rullstolsbasket och bowling. Sedan dess har namnet ändrats till Eskilstuna Parasportförening – och antalet medlemmar har vuxit rejält. Nu utses de till Årets förening 2021.

Varje år utser Eskilstuna Energi och Miljö Årets förening, inom samarbetet för Eskilstuna-el. I år går priset till Eskilstuna Parasportförening som därmed vinner 15 000 kronor.

- Vi i juryn är väldigt stolta över att just Eskilstuna Parasportförening är ambassadörer för Eskilstuna-el. Det är en förening med fokus på allas rätt att få vinna och att ha kul tillsammans. Trots en pandemi med restriktioner så har föreningen haft sin verksamhet igång och hittat nya sätt att få sina medlemmar aktiva, säger Ulrika Thorén, säljkoordinator och ansvarig för Eskilstuna-els ambassadörer.

Årets förening: Eskilstuna Parasportförening

Motivering:

”En förening med fokus på allas rätt att få vinna och att ha kul tillsammans. De gör Eskilstuna till en bättre plats med sin medmänsklighet och oss stolta med sitt ambassadörskap för Eskilstuna-el.”

Kriterier Årets förening

• Föreningen har visat stort engagemang i sitt ambassadörskap för Eskilstuna-el.
    • Föreningen bidrar till föreningslivet i både stort och smått, vilket ger en positiv och hållbar utveckling för nuvarande och kommande generationer.

Om Eskilstuna-el

53 föreningar i Eskilstuna representerar elavtalet Eskilstuna-el. Ambassadörskapet innebär att föreningen marknadsför Eskilstuna-el till medlemmar och supporters. Därmed får föreningen ta del av Eskilstuna Energi och Miljös sponsringsbidrag. Kunder som tecknar elavtal kryssar för vilken förening de vill sponsra. Ju fler kryss från kunder en förening får, desto större blir bidraget till föreningen.

Ulrika Thorén, säljkoordinator och ansvarig för Eskilstuna-el ambassadörer, 016-10 66 41.