Föranmäl företagsmärkt bil som ska lämna privatavfall

Föranmäl företagsmärkt bil som ska lämna privatavfall

Att lämna grovavfall på Lilla Nyby ingår i abonnemanget för privathushåll och gäller inte företagsavfall. Kunder med företagsreklam på bilen får anmäla sig till receptionen och rapportera sitt avfall och så fungerar det på många återvinningscentraler i landet. Lämnar företag avfall betalar de enligt gällande prislista och får lämna avfallet på företagsrampen.

- Syftet är att minimera kostnaderna för hushållen. Det har tyvärr missbrukats och varje företag som inte betalar för sig belastar i slutänden hushållen genom höjd avfallstaxa, säger Reiner Schulz på Eskilstuna Energi och Miljö.

- Därför har vi beslutat att hänvisa alla bilar med företagsmärkning till receptionen för att anmäla sitt avfall. Det här finns också skrivet på en skylt vid infarten till Lilla Nyby, fortsätter Reiner.

För kunden innebär det här att företagsmärkt bil måste föranmäla sig om privatavfall ska slängas på icke ordinarie tid på Lilla Nyby.

För mer information är du välkommen att kontakta:

Reiner Schulz

Tel: 016-710 22 43, 070-512 16 07