Lina Alvenius, ordförande i HK Eskil, tar tillsammans med dottern emot blommor och diplom.

HK Eskil utsedd till Årets förening

Tack vare många engagerade personer blomstrar Eskilstuna kommuns föreningsliv. Dessa eldsjälar vill Eskilstuna Energi och Miljö hylla!

I år går utmärkelsen Årets förening till HK Eskil, en förening med stort hjärta.

Priset delas ut på den årliga föreningsträffen med Eskilstuna-el. Vanligtvis är träffen ett tillfälle för föreningarna inom samarbetet att ses och utbyta erfarenheter. Den här gången anordnas träffen i digital form, på grund av rådande pandemi.

- Eskilstuna Energi och Miljö stöttar det lokala föreningslivet och vill uppmuntra eldsjälarna som finns här. HK Eskil bidrar stort genom att erbjuda handbollsträning för både barn och vuxna. Men de gör mer än så, bland annat ordnar de streetbasket i Årby, säger Kari Potkonen, försäljningschef på EEM.

Årets förening vinner 15 000 kronor. Lina Alvenius, ordförande i HK Eskil, tar emot blommor och diplom med ett stort leende.

- Det är fantastiskt kul att HK Eskil blir Årets förening. Det värmer i hjärtat att vi blivit nominerade, att folk tänkt på oss! Vi är jätteglada över samarbetet med Eskilstuna-el. Eskilstuna är ju en riktig handbollsstad. HK Eskil bidrar till att vi fortsätter att vara det, genom att plantera kärleken till handboll hos fler, säger hon.

Motivering Årets förening 2020

En förening som med små medel och stort hjärta gör samhällsnytta. Med glädje och ett synligt ambassadörskap för Eskilstuna-el gör föreningen idrott och en aktiv fritid tillgänglig för fler.

Om Eskilstuna-el

51 föreningar i Eskilstuna representerar elavtalet Eskilstuna-el. Ambassadörskapet innebär att föreningen marknadsför Eskilstuna-el till medlemmar och supporters. Därmed får föreningen ta del av Eskilstuna Energi och Miljös sponsringsbidrag. Kunder som tecknar elavtal kryssar för vilken föreningen de vill sponsra. Ju fler kryss från kunder en förening får, desto större blir bidraget till föreningen.

För mer information, kontakta:

Kari Potkonen, försäljningschef, 016-10 66 30.