ReTuna Auktion i ledning av vintage veteranerna Maria Larsson och Maja Hamelius.

Klubbat och klart, nu går ReTuna Auktion live!

Vi är stolta att meddela att Eskilstuna Energi och Miljö, tillsammans med ReTuna, Maria Larsson och Maja Hamelius, lanserar ReTuna Auktion på onsdag 6/12. En digital auktion för att ta vara på det som annars skulle gå till spillo.

Initiativet är en spännande digital satsning som involverar hela återbruksgallerian och syftar till att gynna både vår verksamhet och öka återbruket. Simon Glimtoft, centrumledare på ReTuna Återbruksgalleria, understryker vikten av vårt samarbete;

"Vi ser auktionen som ett tillsammansprojekt, där alla butiker på ReTuna har möjlighet att auktionera sina varor och där alla kunder och målgrupper har tillgång till ett helt unikt sortiment av second-hand, återbruk och upcyclade produkter."

Auktionen är en viktig del av Eskilstuna Energi och Miljös övergripande strategi för att öka digitaliseringen och främja återbruket. Genom att utöka våra målgrupper och göra återbruk mer tillgängligt hoppas vi öka medvetenheten om vikten av att minska konsumtionen och återvinna resurser. Tillsammans kan vi göra verklig skillnad för miljön och samhället.

Vi är övertygade om att ReTuna Auktion kommer att bli en central del av Eskilstuna Energi och Miljös engagemang för hållbarhet och digitalisering. Genom att erbjuda en innovativ och spännande auktionsupplevelse där du som besökare kan hitta unika och prisvärda återbrukade varor, strävar vi efter att minska avfallet och främja en mer cirkulär ekonomi.

Maja Hamelius & Maria Larsson, 076-804 21 17, info@retunaauktion.se

Simon Glimtoft, Centrumledare ReTuna, 016-106589