Miljövänlig el med solceller finns på Eskilstuna Energi och Miljö

Miljövänlig el med solceller finns på Eskilstuna Energi och Miljö

Eskilstuna Energi och Miljö utökar sitt sortiment och kan nu erbjuda sina kunder solcellspaket som genererar miljövänlig el.

Eskilstuna Energi och Miljö har tillsammans med samarbetspartnern EcoKraft tagit fram tre olika solcellspaket av högsta kvalitet. Solcellspaketen är tysktillverkade och alla komponenter är noga utvalda för att samspela och generera maximal elproduktion.

- Du blir din egen elproducent samtidigt som du bidrar till en bättre miljö, säger Kari Potkonen, affärsområdeschef Biopartner på Eskilstuna Energi och Miljö. Kommunen har en klimatplan som säger att Eskilstuna ska bli ännu miljövänligare och detta är ett steg mot det målet. Allt tyder på att solceller kommer att bli en naturlig del av framtida energimix och då vill vi kunna erbjuda våra kunder det.

Solceller för småhus genererar cirka 5 000 - 7 000 kWh per år vilket motsvarar ungefär behovet av hushållsel.

Vid frågor är du välkommen att kontakta:

Kari Potkonen, affärsområdeschef Biopartner, Eskilstuna Energi och Miljö 070-526 98 78.