Retuna Återbruksgalleria erbjuder framtidens shopping där allt som säljs är återbrukat, återanvänt, ekologiskt eller hållbart producerat.

Ny restaurang öppnar i ReTuna Återbruksgalleria

BMC (Bra Mat Catering) Matservice vidgar sin verksamhet och öppnar den 20 april upp för lunch och fika i ReTuna Återbruksgalleria. Allt planerat med ett hållbart tänk där närodlat, säsongsanpassat och minskat matsvinn, kombinerat med god mat står i fokus.

- Vi ser verkligen fram emot att starta upp i ReTuna. Vårt tänk kring hållbara inköp och minskat matsvinn går hand i hand med ReTunas linje och det känns naturligt att vi också får möjlighet att erbjuda vår del i det konceptet, säger Camilla Räsänen på BMC.

BMC Matservice har sedan 1997 drivit cateringverksamhet från sitt kök i Stenkvista där man kan boka allt som hör ett event till. Den erfarenheten och tjänsterna kommer nu också besökarna på ReTuna Återbruksgalleria få ta del av.

- Att erbjuda våra besökare ett större lunch- och fikautbud och samtidigt kunna göra beställningar inför våra konferenser direkt i gallerian ger oss bra möjligheter att kunna anpassa service och utbud efter önskemål, säger Simon Glimtoft, centrumledare på ReTuna.

I början av 2023 blev BMC utsedda av Facebookande Eskilstunabor till att ha bästa smörgåstårtan. Smörgåstårtorna kommer naturligtvis också finnas för beställning på ReTuna Återbruksgalleria.

För mer information, vänligen kontakta:

Camilla Räsänen, BMC Matservice, 070-658 66 77

Simon Glimtoft, centrumledare ReTuna Återbruksgalleria, 016-10 65 89

ReTuna drivs av Eskilstuna Energi och Miljö

ReTuna Återbruksgalleria och Retuna Återvinningscentral drivs av det kommunägda bolaget Eskilstuna Energi och Miljö, EEM. EEM är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bedriva konkurrenskraftiga verksamheter inom energi- och miljöområdet. EEM ska leverera optimal nytta till kunder och invånare – med minimal miljöpåverkan. Målet är att vara ett föredöme och en inspirationskälla inom energi och miljö, samt skapa hållbar samhällsnytta för nuvarande och kommande generationer.