Simon Glimtoft ny centrumledare för  ReTuna Återbruksgalleria

Simon Glimtoft ny centrumledare för ReTuna Återbruksgalleria

I höstas sökte vi en ny centrumledare för ReTuna, världens första återbruksgalleria. Från och med 13 februari är det Simon Glimtoft som leder gallerian.

Tidigare Centrumledare Sofia Bystedt slutade sin tjänst den 31 januari. I väntan på hennes efterträdare har Anna Bergström varit tf Centrumledare. Nu har Simon Glimtoft anförtrotts uppdraget att leda återbruksgallerian.

– Jag är tacksam och stolt att få vara en del av detta team. Målet för mig på ReTuna Återbruksgalleria är att fortsätta öka återbruket och stärka vår miljö, men även säkerställa att gallerian är ett självklart val för kunder när nästa inköp ska göras, säger Simon Glimtoft.

Simon Glimtofts tidigare arbetsliv har präglats av försäljning och ledarskap med fokus på handeln. Under de senaste åren har han även öppnat och drivit butiker inom detaljhandeln.

– Jag har god förståelse för vad som fungerar och inte fungerar när det kommer till butiksdrift, vilket jag hoppas kunna använda för att hjälpa våra företagare på ReTuna att växa.

För mer information, vänligen kontakta:

Simon Glimtoft, Centrumledare, simon.glimtoft@esem.se, 016-10 60 38 (presstelefon)

Anna Bergström, tf Centrumledare, 016-10 65 58

ReTuna drivs av Eskilstuna Energi och Miljö

ReTuna Återbruksgalleria och Retuna Återvinningscentral drivs av det kommunägda bolaget Eskilstuna Energi och Miljö, EEM.

EEM är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bedriva konkurrenskraftiga verksamheter inom energi- och miljöområdet. EEM ska leverera optimal nytta till kunder och invånare – med minimal miljöpåverkan. Målet är att vara ett föredöme och en inspirationskälla inom energi och miljö, samt skapa hållbar samhällsnytta för nuvarande och kommande generationer.