Torshälla Innebandyklubb är Årets förening 2023 inom samarbetet för Eskilstuna-el

Varje år utser Eskilstuna Energi och Miljö Årets förening inom samarbetet för Eskilstuna-el. I år går priset till Torshälla Innebandyklubb som därmed vinner 15 000 kronor.

Torshälla Innebandyklubb är Eskilstunas största innebandyförening. De är en ideell förening, och namnet till trots kommer medlemmarna från alla hörn av Eskilstuna kommun. Med stort fokus på rörelseglädje och individens personliga förutsättningar arbetar de utifrån målsättningen att vara det naturliga valet för alla som vill idrotta. Nu utses de till Årets förening 2023.

─ Vi i juryn är mycket stolta över att få dela ut priset till Torshälla Innebandyklubb. De är en förening som arbetar för inkluderande idrott anpassad för alla oavsett förutsättningar, säger Ulrika Thorén, säljkoordinator och ansvarig för Eskilstuna-els ambassadörer.

Motivering:
    Föreningen har skapat en lättillgänglig väg till sporten och innebandyn för att göra den öppen för alla. Torshälla Innebandyklubb arbetar aktivt för att uppmuntra barn och ungdomar till rörelse och har gjort riktade insatser särskilt för att få fler tjejer till innebandyn, med goda resultat. Föreningen gör oss stolta över sitt engagemang och synliga ambassadörskap för Eskilstuna-el.

Kriterier Årets förening

• Föreningen har visat stort engagemang i sitt ambassadörskap för Eskilstuna-el.
    • Föreningen bidrar till föreningslivet i både stort och smått, vilket ger en positiv och hållbar utveckling för nuvarande och kommande generationer.

Om Torshälla Innebandy
    Torshälla Innebandyklubb grundades formellt 1995. Föreningen växer för varje år och har idag ett spelarantal om cirka 350 spelare i åldrar som sträcker sig från 5 år till 44 år fördelade över 16 lag. Verksamheten har sin bas i Eskilstuna Innebandy Center (Skjulstahallen) i Eskilstuna.

Om Eskilstuna-el

53 föreningar i Eskilstuna representerar elavtalet Eskilstuna-el. Ambassadörskapet innebär att föreningen marknadsför Eskilstuna-el till medlemmar och supporters. Därmed får föreningen ta del av Eskilstuna Energi och Miljös sponsringsbidrag. Kunder som har tecknat Eskilstuna-el fick vid teckningstillfället välja vilken förening de ville sponsra. Ju fler kryss från kunder en förening har fått, desto större blir bidraget till föreningen.

Ulrika Thorén, säljkoordinator och ansvarig för Eskilstuna-el ambassadörer, 016-10 66 41.