Våren är här – dags för cykelmekardag på ReTuna!

Behöver din cykel lite kärlek och omtanke inför den nya säsongen? Ta med den till ReTuna återbruksgalleria nu på lördag den 10 april.

- Cykelreparatörerna här på Rebuyke i ReTuna Återbruksgalleria hjälper dig att se över bromsar, växlar, smörjer kedjor och andra enklare justeringar. Vi svarar på alla dina frågor kring cyklar och cykelvård, säger Toni Haddad som driver Rebuyke.

Personalen finns på plats utanför butiken så att du tryggt och enkelt kan få hjälp med din cykel utomhus.

- Du som väljer cykel istället för bil gör en insats för vår miljö. Genom att ta hand om cykeln kan den fungera i många år! Välkommen hit, säger Toni Haddad.

För mer information, vänligen kontakta:

Toni Haddad, butikschef på Rebuyke, 016-14 73 93.

ReTuna drivs av Eskilstuna Energi och Miljö

ReTuna Återbruksgalleria och Retuna Återvinningscentral drivs av det kommunägda bolaget Eskilstuna Energi och Miljö, EEM.

EEM är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bedriva konkurrenskraftiga verksamheter inom energi- och miljöområdet. EEM ska leverera optimal nytta till kunder och invånare – med minimal miljöpåverkan. Målet är att vara ett föredöme och en inspirationskälla inom energi och miljö, samt skapa hållbar samhällsnytta för nuvarande och kommande generationer.