Clint Asgard™-högtalarna har nu blivit ”SPOTIFIED”

Clint Asgard™-högtalarna har nu blivit ”SPOTIFIED”

Danska högtalartillverkaren Clint Digital är stolta att meddela att deras Asgard™-högtalarserie nu är Spotify Connect-godkänd.

"Vi är mycket stolta över att ha fått detta godkännande från en av de ledande europeiska musikstreamingtjänsterna", säger VD, Brian Larsen, Clint Digital.

Asgard™-högtalarserien uppdateras kontinuerligt, nya funktioner och tjänster läggs till.
Några av de senaste uppdateringarna är bla.:

• Inställning så högtalarna kan spela upp trådlöst stereoljud
  • Stöd för tusentals olika internetradiostationer
  • Ny enkel JukeBox funktion
  • Snart med stöd för Spotify Connect MultiRoom inkluderat

Clint Digital planerar att lägga till ett flertal nya tjänster och nya modeller till Asgard™-serien
- uppkallade efter gudarna och gudinnorna inom den nordiska mytologin.

De första två högtalarmodellerna som heter FREYA och ODIN finns nu tillgängliga. De lanserades framgångsrikt på IFA-mässan i Berlin tidigare i år.

Alla Asgard™-produkterna speglar traditionen bakom nordisk design, dansk akustik och den typiska nordiska enkelheten inom design, material och användargränssnitt.

Hela Asgard™ -serien är utvecklad i Danmark av Clint Digital och är designad av danske designern Phillip Bodum.

Om du vill veta mer om Spotify Connect klicka här: https://www.spotify.com/us/connect/

Historien bakom Asgard™-högtalarserien

Inom nordisk mytologi är Asgard världen där gudarna bor. De fornnordiska gudarna och gudinnorna är kända för sin styrka, uthållighet, snabbhet och intelligens. Men även snabbhet och enkelhet är beskrivande för dessa mytomspunna gudar. Baserat på dessa myter, har det danska audio/video och designföretaget Clint Digital utvecklat högtalarserien Asgard™ genom att gå tillbaka till grunderna med en tydlig strategi för material, design och funktionalitet. Egenskaperna återspeglas i alla aspekter av produkterna, från högkvalitativa material speciellt utvalda från toppleverantörer ända ner till enkelheten i design, användarvänligheten samt ambitionen att undvika alla onödiga funktioner och knappar.

Distribution:

EET Europarts är distributör av Clint produkterna och Asgard™-serien i hela Europa.

För mer information om återförsäljare i Sverige, vänligen kontakta EET Europarts AB via tele: 08-507 510 00

Kontaktuppgifter hittar du här: www.eeteuroparts.se

Om Clint Digital

Clint Digital grundades 2008. Bakom varumärket och lanseringen låg en grupp väletablerade entreprenörer inom digitalt ljud och digital video med rötter tillbaka till 1994 inom denna bransch. Grundarna av Clint Digital var bland pionjärerna inom digitala radioprodukter (DAB /DAB+/ Internetradio etc.) i norra Europa. Basen och grunden för Clint® är att erbjuda väldesignade och tekniska produkter. Clint Digital är stolta att vara ett innovativt och framåttänkande företag. Sortimentet är främst utvecklat och designat i Danmark och är starkt inriktat på design och funktionalitet. Clint Digital strävar efter att skapa produkter inklusive state-of-the-art-teknik,med sofistikerad design och användarvänlighet för alla.

www.clintdigital.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.