EET Europarts är nordisk distributör av SafeHome´s övervaknings- och säkerhetsutrustning

EET Europarts är Europas största distributör av videoövervakning. Med det nya nordiska SafeHome distributionsavtalet så utökas produktprogrammet inom larm, säkerhet och övervakningslösningar med en rad produkter - särskilt inriktade och utformade för konsumentmarknaden och små företag.

Privata hushåll är självklara mål för inbrottstjuvar
Som en konsekvens av hur affärer, butiker och företag tenderar att säkra sina lokaler med larm, säkerhet och övervakningsutrustning, kombinerat med den utbredda användningen av kreditkort och kontantlösta banker, så vänder inbrottstjuvarna istället blicken mot privata bostäder. Privata bostäder är ofta dåligt, eller inte alls säkrade, och därför blir de ofta ett lätt byte för inbrottstjuvar.

SafeHome är enkla, flexibla och skräddarsydda säkerhetslösningar
SafeHome erbjuder ett prisstarkt koncept med ett brett utbud av larm, övervakningsprodukter och dummy-kameror som kan sättas ihop och dimensioneras individuellt och efter behov till kompletta elektroniska säkerhetslösningar. Se exempel på larmkit här. Med SafeHome är möjligt att bygga enkla och billiga lösningar för bostäder, kontor och mindre företag - men också för människor som vill göra sig själva eller anhöriga säkrare med till exempel överfallslarm. Bostäder och fritidsbåtar kan även enkelt säkras med SafeHome´s flexibla lösningar, som också innehåller live-övervakning via en app i mobiltelefonen.

"Säkerhetsprodukter för konsumentmarknaden ska vara enkelt att köpa, installera och använda, och så borde priserna vara rimliga. Med SafeHome´s säkerhetskoncept kan vi erbjuda våra återförsäljare ett unikt och mycket konkurrenskraftigt sortiment av säkerhetsprodukter som både är effektiva och skalbara för kunderna. Ett perfekt alternativ till dyra abonnemangslösningar och som är mycket lätta att installera, programmera och använda. Alla SafeHome produkterna presenteras tydligt på försäljningsställena och med en unik och intuitiv konfigureringsöverblick så det är lätt att räkna ut vilka produkter som ska användas för att få fram den önskade säkerhetslösningen", säger Stefan Nilsson VD för EET Europarts´s svenska verksamhet.. "SafeHome är helt enkelt ett lysande koncept inom säkerhetslösningar särskilt för privatpersoner och småföretag."

Se SafeHome produkter här!

Kontakta EET Europarts för upplysningar om närmaste återförsäljare via tel 08-507 510 00 eller kundservice@eeteuroparts.se

Om EET Group

EET Group är Europas ledande distributör inom: Dator- och skrivardelar, Hemelektronik & Livsstilselektronik, Övervakning och Säkerhet och Point of Sale & Digital Signage

EET Group distribuerar, via säljbolag under namnet EET Europarts, ett brett utbud av ledande varumärken inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

Företaget har sitt huvudkontor i Birkerød och logistikcentret ligger i Ballerup.
EET Group är moderbolaget för alla EET Europarts säljbolag. Som sådant är EET Group ryggraden i organisationen och erbjuder alla backoffice-funktioner inom: Företagsledning, ekonomi, marknadsföring, IT, WEB-och ERP-utveckling, logistik, produktutveckling och upphandling.

EET Group grundades 1986 och är idag representerat med 30 försäljningskontor spridda över 25 länder i Europa och Afrika. Koncernen har ca 400 anställda, som under 2012 servade mer än 40.000 återförsäljare och hanterade mer än 750.000 leveranser.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004