EET Europarts presenterar nya Jawbone ERA Bluetooth® headsetet

EET Europarts presenterar nya Jawbone ERA Bluetooth® headsetet

Med Jawbone ERA Bluetooth ®-headsetet är det enkelt att vara mobil i den hektiska vardagen. Den perfekta passformen som tillåter full rörelsefrihet kombineras med en unik teknologi, så att du kan få ut det bästa av dina mobilsamtal.

Behagliga samtal

ERA är det minsta, lättaste och mest bekväma headset Jawbone producerat. En avancerad konstruktion helt anpassat efter örat (secure fit), gör det så bekvämt att headsetet kan bäras hela dagen. Och den eleganta laddstationen ger upp till 6 timmar extra taltid, så headsetet alltid är tillräckligt laddat, även för längre resor.

Ljudet sticker ut

Med tekniken Military-grade NoiseAssassin® elimineras bakgrundsljud till en sådan grad att även när du sitter i en bil - eller befinner dig mitt i en folkmassa – så är det bara din röst som hörs i andra änden av förbindelsen. Med HD-ljud, kan du även lyssna på musik och podcasts i hög kvalitet.

Fler möjligheter med Jawbone APP

Hos Jawbone finns det inget som heter one-size-fits-all, och alla människor förtjänar teknik som passar deras behov. Med Jawbone App kan du anpassa ditt ERA-headset, så det passar perfekt för dina behov, önskemål och du kan enkelt programmera åtkomst via röststyrning (Siri eller Google Now) för handsfree-användning. Och dessutom finns det en integrerad positionsindikator, så du alltid kan hitta ditt ERA-headset.

Rekommenderat utpris:

Jawbone ERA Bluetooth® headset finns  i fyra eleganta färger: Silver Cross, Red Streak, Black Streak och Bronze Streak. Laddstationen finns i Silver och Svart.

Rekommenderat utpris för Jawbone ERA Bluetooth® headset är 849:-
exkl. laddstation med inbyggt batteri. (upp till 6 timmar extra taltid).

Rekommenderat utpris för Jawbone ERA Bluetooth® headset är 1149:-
inkl. laddstation med inbyggt batteri (upp till 6 timmar extra taltid).

Återförsäljare:

Information om närmaste återförsäljare av Jawbone ERA Bluetooth® headsets kan fås av EET Europarts via tele 08-507 510 00 eller mail: kundservice@eeteuroparts.se

Se Jawbone headset-produkter här

Specifikationer:

Size
Length: 1.83 in (46.6 mm)
Width: 0.83 in (21.2 mm)
Height: 0.51 in (13.0 mm)
Weight: 0.21 oz (6 g)
Volume: 0.26 in3 (4.3 cm3)

Audio

Improved higher efficiency speaker
Enhanced EQ for natural sound
Advanced mic array for crystal-clear call quality
Voice Activity Sensor
Wideband Audio (HD Voice) Compatible

Power and Battery

On/Off Button Up to 4 hours of talk time Up to 10 hours of total talk time with the charging case Battery life displayed on compatible devices with the Jawbone App

Controls

Single multi-function button; answer/end/reject/swap
Last number redial, Voice Dial
Music Play/Pause
Battery Announcement

Bluetooth

Wireless Range: at least 33 feet (10m)
Bluetooth Smart Ready
Supports Enhanced Data Rate (EDR)
Profiles Supported: HFP 1.6, A2DP 1.2, AVRCP 1.4, HSP 1.2, SPP

Connections
Bluetooth
Micro-USB
Simultaneous Multipoint: connect with two devices at the same time

Design
Headset: Silver Cross, Red Streak, Black Streak, Bronze Streak
Charging case: 2 colors (Silver, Black)

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.