EET Europarts tecknar nordiskt distributionsavtal med Epson

Avtalet är en del av EET Europarts ambitiösa tillväxtplan tänkt att kraftigt utöka POS & Auto ID-affärsområdet.

Produkter för Point-of-Sale (POS) applikationer används vanligtvis vid kassan i en butik och hjälper både butiksbiträdet och kunden till en effektiv och snabb shoppingupplevelse. Produktportföljen innehåller mjukvara och hårdvara som används av detaljhandeln såsom kortterminaler, kvittoskrivare, streckkodsläsare samt tillbehör såsom pekskärmar, digital signage-skärmar, kundskärmar, kassalådor, magnetiska kortläsare och förbrukningsdelar som kvittopapper.

"Vi har under några år framgångsrikt distribuerat POS och Auto-ID-lösningar för den professionella marknaden och affärsområdet har visat stor utveckling", säger Stefan Nilsson, VD för EET Europarts i Sverige."Epson är ett mycket välrenommerat varumärke och bland de mest framgångsrika tillverkarna av termiska POS-skrivare genom tiderna i världen. Speciellt är de kända för sin TM-T88-serie. Vi är därför mycket glada att tillkännage detta nordiska distributionsavtal, vilket gör att vi kan erbjuda ännu fler högkvalitativa produkter till våra POS-kunder."

EET Europarts har under många år distribuerat reservdelar till Epson-skrivare. Nya potentiella Epson POS-kunder har därför sannolikt redan tidigare handlat av EET Europarts.

"Med detta nordiska avtal kommer Epson att få en mycket professionell flerkanalsdistributions-partner. EET Europarts har visat sig vara en pålitlig och seriös distributör inom POS-området och vi ser mycket fram emot samarbetet", säger Peter Ravnhøj, Country Manager på Epson Danmark.

Distribution
För ytterligare information om distributionen kontakta det lokala EET Europarts försäljningskontoret. Kontaktuppgifter hittar du här: http://eetgroup.com/contact/global-departments/

Om Epson
Under Tokyo OS 1964 användes banbrytande ny Seiko elektronisk tidtagningsutrustning för första gången, vilket möjliggjorde att tävlingsresultaten kunde skrivas ut. Kort efter denna innovation bildades Epson. Namnet "Epson" härrör från idén om ett bolag som är avkomman ("SON") av EP-101, världens minsta elektroniska skrivare (EP).

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004